ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הערב (רביעי) להסכם הסיוע הביטחוני עם ארצות הברית שנחתם בשעה זו בוושינגטון: "הערב ייחתם בוושינגטון הסכם היסטורי בין ארה"ב וישראל. ההסכם הזה יבטיח היקף סיוע ביטחוני חסר תקדים לישראל בעשור הקרוב. זוהי חבילת הסיוע הצבאי הגדולה ביותר שארה"ב נתנה אי-פעם למדינה כלשהי", מסר ראש הממשלה בהודעה. 

"ההסכם יסייע לנו להמשיך לבנות את כוחנו הצבאי ולהמשיך לשפר את ההגנה שלנו נגד טילים, וזהו כמובן הישג חשוב מאוד למדינת ישראל. אני מבקש להודות לנשיא אובמה ולממשלו על ההסכם ההיסטורי הזה. אני גם מודה לחברינו הרבים רבים בקונגרס האמריקני, וגם לעם האמריקני, על תמיכתם הגדולה, תמיכה שחוצה מפלגות וחובקת את אורכה ורוחבה של ארה"ב". 
נתניהו ביקש גם להודות לצוות המשא ומתן שפעל על ההסכם, בראשות ממלא מקום ראש המועצה לביטחון לאומי, תא"ל (מיל') יעקב נגל, וראש אגף התכנון במטכ"ל, אלוף עמיקם נורקין.  

"ההסכם הזה ממחיש אמת פשוטה, היחסים בין ישראל לארה"ב איתנים, עוצמתיים. אין זה אומר שאין בינינו מחלוקות מעת לעת, אבל אלו מחלוקות בתוך המשפחה. הן אינן משפיעות כהוא זה על הידידות הגדולה בין ישראל לארה"ב, ידידות שמתבטאת בהסכם הזה שיסייע רבות להמשך ביצור כוחה של ישראל בעשור הקרוב", סיכם נתניהו. 

 

"נזק של מילארדים"


המתווה הסופי של ההסכם גרף גם ביקורת. ח"כ עפר שלח, (יש עתיד), חבר ועדת החוץ והביטחון אמר כי "הדרך היהירה בה ניהל נתניהו את המו״מ גרמה נזק של מיליארדי דולרים לכלכלה, לביטחון ולתעשיות הבטחוניות של ישראל. אין בהסכם החדש שום תוספת למה שקיבלנו מוושינגטון בשנים האחרונות, אפילו לא פיצוי על השחיקה בערך הדולר. יש בו תנאים מגבילים חמורים שלא היו בעבר, ובראשם הקביעה שלא תהיה שום תוספת מהקונגרס".
על פי ההסכם, ישראל תקבל 38 מיליארד דולר במשך עשר שנים. לפי דיווחים, ראש הממשלה דרש 4.5 מיליארד דולרים, אולם הממשל סרב לסכום כה גבוה. לאחר מו"מ ממושך הגיעו שני הצדדים להסכם.  ההסכם כולל תקציב מיוחד לתכנית ההגנה מפני טילים, וישראל מתחייבת כי לא תפנה לקונגרס על מנת לקבל כספים נוספים. 
אחד מנושאי המחלוקת העיקריים היו הסעיף שהיה קיים עד כה בהסכמים האלה, לפיו ישראל יכולה להוציא חלק מהסכום בישראל, ולרכוש ציוד וטכנולוגיות מהתעשיות הביטחוניות הישראליות. על פי ההסכם החדש, תוך שש שנים יסתיים ההסדר הזה וישראל תהיה חייבת להוציא את כל הכסף בארצות הברית.