האלוף במילואים, ח"כ איל בן-ראובן (המחנה הציוני), תקף הבוקר את שר הביטחון אביגדור ליברמן בראיון לגבי גזית ב"רדיו ללא הפסקה 103FM". "הרמטכ"ל היה אצלנו בועדת החוץ והביטחון של הכנסת ואמר בצורה חד-משמעית, 'האויב הכי גדול שלי היום זה לא חיזבאללה או חמאס, אלא אמון הציבור בצה"ל'. הוא בעצם פנה אלינו, לפוליטיקאים ותפקידנו היום לעזור לו", אמר בן-ראובן. "שר הביטחון כנראה לא מבין את זה. הוא אמר לפני שבוע שהוא מגבה (את אלאור אזריה) אז הוא כנראה לא מבין את זה. אבל אנחנו מבינים את זה ולכן תפקידנו להתמודד, להילחם ולהסביר לציבור מדוע חיילי צה"ל תפקידם לנצח, תפקידם להרוג מחבלים כאשר הם נמצאים בקרב, וגם לשמור עלינו כבני אדם. זו עוצמת צה"ל האמתית". 

 ח"כ בן-ראובן הגיב לעדותו של אלוף במילואים עוזי דיין במשפטו של אזריה: "עוזי דיין הוא חבר שלי, חלקנו חדר, הוא כמפקד ואני כסגנו. הוא לוחם אמיץ ואדם ראוי וכל הסופרלטיבים הטובים, אבל משפט כמו שהוא אמר, 'נתתי הוראות להרוג מחבלים בלי קשר לשאלה אם באותו רגע הייתה סכנה. מחבלים צריך להרוג. דינם של מחבלים הוא למות', הוא לא מתאים ולא נכון. כשמסבירים אותו אז מסבירים אותו, אבל כשהוא נאמר, נכתב ומפורסם בכל מקום, זה משרת את מי שמתנגד היום לכל סוגיית מוסר הלחימה בצה"ל. כאלוף במילואים ואיש ציבור, ועוזי אותו הדבר, יש לנו תפקיד, והוא לעזור לרמטכ"ל, לעזור לצבא, לשמור על מוסר הלחימה, כאשר הצבא שלנו נתקל במשימות כל כך מורכבות וקשות בעניינים של מוסר לחימה, כמעט מדי יום, וזה תפקידנו". 

האלוף (במיל') ח

 
"במחבל יורים כאשר הוא מחבל ומתכוונים לפגוע ולהרוג אותו, כאשר הוא תוקף אותך", הבהיר בן-ראובן את עמדתו. "כאשר הוא שוכב על הארץ, פצוע, מנוטרל, בזה הסתיים התפקיד, למעט דבר אחד, שאם הוא פצוע ולא מסכן, צריך לטפל בו, כי הוא מחבל, אבל הוא עדיין אדם, וכדי להביא אותו לבית הדין או לכל מקום שהוא. זה תפקידם של חילי צה"ל, או של כל מי שנתקל במחבלים".

גזית אמר שיהיו שיגידו שאזריה נקלע למצב שבו הישארות בחיים גוברת על מוסר הלחימה. "זה בדיוק העניין שאותו צריך לשפוט ובשביל זה היה תחקיר ראשוני", השיב ח"כ בן-ראובן. "אני מאוד מאוד מאמין בתחקיר כי שם נאמרים הדברים, יוצאת האמת לאור בדקות הראשונות. אחרי חודש הדברים כבר נהיים מכובסים על ידי עורכי דין ואחרים. בתחקיר שמעתי את מפקדי צה"ל, מפקד החטיבה ואת האנשים, ולפי התחקיר היה ברור שפה נעשה מעשה שהוא בניגוד לערכי צה"ל, בניגוד למוסר הלחימה של צה"ל. ברור לחלוטין שזה מה שהייתי אומר לו הוזמנתי להעיד במשפט כעד מומחה".