צה"ל שוב תקף יעדים ברצועת עזה, זאת בתגובה לירי לעבר העיר שדרות מוקדם יותר במהלך היום (רביעי), כך על פי דיווחים פלסטיניים. קודם לכן דווח כי צה"ל ביצע ירי טנקים לעבר בית חנון שבצפון הרצועה. כזכור, אזעקות הופעלו הבוקר בעיר שדרות ובקיבוץ ניר עם שבשער הנגב, ואחריהן אותרה נפילה בסמוך לבית בלב שדרות. בזירת האירוע טופלו שלושה נפגעי חרדה, אך לא היו נפגעים בגוף. כמו כן נגרם נזק לרכב ולבית במקום. 



עדי ראייה ברצועה מסרו לכתב סוכנות "מען" בעזה כי "צה"ל ירה אש ארטילרית לכיוון מוצב השייך לחמאס ממזרח לעיירה בית חנון בצפון הרצועה". עוד נאמר כי מטוסי חיל האוויר חגים באינטנסיביות מעל שמי הרצועה וכי אין נפגעים באירוע. בצה"ל טרם התייחסו באופן רשמי לדיווחים. 

תיעוד: נפילת הרקטה הבוקר בשדרות

זירת הנפילה, הבוקר בשדרות. צילום: דוברות המשטרה

 

"לא תהיו בטוחים כל עוד אתם נושמים"


גורמים במערכת הביטחון העריכו כי מדובר בירי שבוצע ע"י ארגון סורר ולא של החמאס. לאחר מכן, ארגון "אחפאד א-צחאבה", המציג את עצמו כסניף עזה של ארגון המדינה האסלאמית (דאעש), נטל אחריות על שיגור הרקטה וכתב ברשתות החברתיות: "שיגרנו טיל 168 מ״מ לכיוון התנחלות שדרות היהודית הנמצאת על אדמת המוסלמים בשעה 10:20. השבח לאל, השיגור הצליח והפגיעה הייתה מדויקת". עוד נמסר כי הירי מגיע "כחלק מהג׳יהאד הנמשך נגד היהודים אויבי האל, וכנדמה לדם ולכבוד של אחינו ואחיותינו באזור בית אל-מקדס. היהודים לא יהיו בטוחים על אדמת המוסלמים, כל עוד אנו נושמים".

לאחר הישמע האזעקה, חובשים ופרמדיקים של מד"א הגיעו למקום והעניקו טיפול רפואי למספר נפגעי חרדה שפונו להמשך טיפול בבתי החולים באזור. שניים מהם, פרמדיק מד"א אורן בניטה וחובש בכיר במד"א אביב שניאור סיפרו מהשטח: "כשהגענו זיהינו את מקום הנפילה כשמסביב ניתן היה לראות שברי זכוכיות ופגיעה במכוניות חונות ובבתים סמוכים, במהלך הסריקות איתרנו נערה כבת 15 וגבר כבן 60 שהיו בסמוך ולקו בהתקף חרדה, לאחר טיפול רפואי ראשוני בשטח פינינו אותם לבית החולים ברזילי".

זירת הפגיעה. צילום: דוברות המשטרה



 






רקטה נפלה בגן ילדים



לפני כחודש וחצי אותרה נפילה נוספת במרכז העיר, לאחר שאזעקת צבע אדום נשמעה בצהריים באזור עוטף עזה, ביישובים איבים, גבים, מכללת ספיר, ניר עם, פארק תעשיות ספירים, שדרות ותעשיות שער הנגב. ממגן דוד אדום נמסר כי לא התקבל דיווח על נפגעים באירוע, והשוטרים שהגיעו לזירת הנפילה יחד עם חבלני המשטרה טיפלו בפריט האמל"ח שאותר.



על פי דיווח ברשת הידיעות הפלסטיני מען, בתגובה לירי הרקטה תקפו כוחות צה"ל מספר מטרות באזור בית חנון. דובר צה"ל מסר בעקבות האירועים כי "בתגובה לירי שבוצע לעבר העיר שדרות, תקף צה"ל באמצעות כלי טיס של חיל האוויר תשתית טרור של ארגון חמאס בצפון רצועת עזה וכן תשתית טרור נוספת באמצעות ירי על ידי טנק".



רק חודש קודם לכן הופר שוב השקט בדרום, כשרקטה התפוצצה בעיר שדרות לאחר שאזעקת צבע אדום נשמעה בעיר וביישובי המועצה האזורית שער הנגב. הרקטה נפלה בגן ילדים ולא היו נפגעים באירוע אך נגרם נזק למבנה. מערכת כיפת ברזל זיהתה אז שתי רקטות ששוגרו מבית חנון והחלו בביצוע סריקות לאיתור רקטה נוספת. עם הפעלתה של האזעקה, דיווחו התושבים כי שמעו הדי פיצוצים, ולאחר מכן אותרה הנפילה במבנה הציבורי בשדרות. שלושה אנשים לקו בחרדה, אך לא הזדקקו לטיפול רפואי.