חייל גולני נפצע היום (רביעי) באורח קל מירי שבוצע על גבול הצפון סמוך למטולה. הירי, שהגיע מכיוון לבנון, בוצע מרכב חולף, והחייל ספג רסיס בכף ידו. לאחר מכן פונה הפצוע לקבלת טיפול רפואי במרכז הרפואי זיו שבצפת, כשהוא סובל מדימום בידו. מדובר צה"ל נמסר כי "הירי בוצע לעבר כוח צה"ל שעסק בפעילות שגרתית סמוך לגדר הגבול באזור רכס רמים".


צה"ל זיהה את הרכב ובו החשודים במעשה והתפתחו חילופי יריות בין הצדדים. הכוח ציין כי זוהתה פגיעה ברכב היורה. בעקבות האירוע בגזרה, החקלאים ברכס רמים ומטולה קיבלו הוראה לקבל משטחים סמוכי גדר. דדו אזולאי, ראש מועצת מטולה, מסר בשיחה עם רשת ב': "אנחנו בשגרה מלאה במטולה. סגרנו את מה שהתבקשנו לסגור, את כל השטח שנוגע לגבול". עוד הוסיף: "כמי שהיה עד לא מזמן בצד הצבאי, אני יודע שהם לא מתעסקים כרגע במי ירה, אלא מחכים שהאירוע יסתיים ואני סומך עליהם שיחקרו זאת".
הרופא המטפל בחייל שנפצע קל מירי בגבול לבנון

אף גורם לא לקח אחריות על הירי. לפי הדיווח ברשת ב', גורם צבאי בלבנון מסר לסוכנות הידיעות הלבנונית כי "המצב עם ישראל לאורך הגבול רגוע ואין לנו מידע על ירי לעבר מטולה". 

ד"ר חזונוביץ אלכסנדר, רופא בחדר המיון של המרכז הרפואי זיו בצפת בו מאושפז החייל, התייחס למצבו ואמר: "הוא הגיע אלינו כשהוא פצוע בכף יד ימין, קיבל טיפול מקומי אנטיביוטי ולפי הצילום יש לו כמה רסיסים בכף היד".
 

הובלת החייל הפצוע למרכז הרפואי זיו, היום



בחודש יולי האחרון אירעה תקרית ירי נוספת בגבול מטולה, בה נפגע חייל צה"ל באורח קל. הירי בוצע לעבר עמדה צבאית וחייל שהיה במוצב וחש ברע נבדק ע"י חובש, בבדיקה התגלתה על גופו פגיעה של רסיס ליד הדיסקית שלו. הוא פונה לבית החולים זיו בצפת וקיבל שם טיפול רפואי. 

אירוע ביטחוני נוסף אירע בחודש ינואר האחרון, כשמטען חבלה התפוצץ ליד שני כלים הנדסיים של צה"ל על גדר הגבול שבגזרת הר דב. באירוע לא היו נפגעים, וארגון חיזבאללה לקח אחריות על הנחת המטען. על פי דיווחים בלבנון, גורם בחיזבאללה טען אז כי המטען כוון לבכיר במוסד. 

דובר צה"ל, תא"ל מוטי אלמוז, מסר כי מיד לאחר הפיצוץ עלה חשש שיש באזור מטענים נוספים וכלים הנדסיים נשלחו לבדוק את המקום. צה"ל הגיב באש ארטילרית לעבר מטרות של חיזבאללה בדרום לבנון שהוכנו מראש. עוד מסר דובר צה"ל כי התקיימה הערכת מצב בראשות הרמטכ"ל גדי איזנקוט וכי "צה"ל רואה את האירוע בחומרה".


ירי בגבול לבנון, ארכיון. רויטרס