האזעקה הכפולה שנשמעה היום (שלישי) ברמת הגולן סביבות השעה 11:25, הינה אזעקת שווא, כך לפי הודעת צה"ל. האזעקה נשמעה ביישובים אבני איתן, אלי עד, אפיק, בני יהודה, גבעת יואב, גשור, חספין, כפר חרוב, מבוא חמה, מיצר, נאות גולן, נוב, נטור, ורמת מגשימים. מספר אזרחים בדרום רמת הגולן דיווחו כי שמעו שיגורים מאזור בו יושב הארגון "שוהדה אל ירמוכ", אך כאמור בצה"ל הבהירו שלא מדובר בהתראת אמת וכי לא אותרו נפילות בשטח ישראל.



כזכור, שלשום בבוקר התקיים קרב בין כוח של ארגון "שוהדה אל ירמוך", הסניף המרכזי של ארגון דאעש בדרום רמת הגולן, לבין כוחות צה"ל סמוך לגבול סוריה. בתקרית חוסלו ארבעה מחבלים שפתחו באש לעבר צה"ל, והאירוע הסתיים ללא נפגעים לכוחותינו. האירוע החל בעת שכוח של גולני היה במארב בשטח ישראל, ונפתחה לעברו אש, כשגם פצצת מרגמה נורתה לעברו. 



במהלך חילופי האש בין הצדדים העלה כוח צה"ל כלי טייס שהגיב באש לעבר החוליה וחיסל את ארבעת המחבלים. כמו כן הושמד גם הרכב והנשק שהיה עליו. גורם צבאי מסר כי "הייתה תגובה מהירה ונחושה שכללה העברת מסר ברור של הגנה על שטח ריבוני של מדינת ישראל. הכח הגיב מהר". 



אמש תקפו כלי טיס של חיל האוויר בסיס אימונים של ארגון דאעש בתגובה לניסיון הפיגוע שביצע הארגון בדרום רמת הגולן. מדובר ב"מתקן צבאי נטוש, שהיה בעבר בשימוש האו"ם ושימש את מחבלי הארגון לתקיפת כוחות צה"ל ולביסוס פעילותם סמוך לגבול". כמו כן הוסיפו בצה"ל, כי "מדובר בפעולת המשך לתקיפה שבוצעה אתמול, שמטרתה מניעת חזרת המחבלים למתקן המהווה איום מהותי במרחב". במהלך התקיפה הוטלו על המטרה פצצות במשקל כולל של עשרה טון.