לא רק בישראל: פרשת הצוללות היא חלק מפרשיית שוחד כלל עולמית, כך עולה מדיווח של חדשות 2 הערב (שני). על פי הדיווח, מסמכים שנחשפו בעיתון גרמני ועל ידי צוות חוקרים אירופי, התאגיד הגרמני טיסנקרופ, שמייצר עבור ישראל את הצוללות, שילם שוחד לקצינים בחיל הים הישראלי, חלקם בכירים. 

בדיקה פנימית של חברת רואי חשבון גרמנית בתאגיד טיסנקרופ מצאה כי בשנת 2004 שולמו כספים לישראלים על עסקת הצוללות, תחת הסעיף "הוצאות שימושיות" - ביטוי מכובס לשוחד. 
תעשיית השוחד פעלה גם במדינות נוספות - דרום אפריקה, יוון ואחרות. הסכומים שעברו ידיים גדולים מאוד: 20 מיליון דולר במקרה אחד ו-22 מיליון יורו במקרה אחר. הכספים הגיעו לנשיא, שר הגנה ובכירים נוספים. 

חבר הכנסת אראל מרגלית (המחנה הציוני), שקורא לחקירה פלילית מאז נחשפה הפרשה בתקשורת, אמר כי העובדה שאני צריך לנסוע לגרמניה כדי להביא תיעוד שבכירים ישראלים שוחדו בעסקאות האלה מצביעה על כך שבדיקה בלבד לא מספיקה ויש לפתוח בחקירה. מרגלית אף פנה ליועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, וכתב לו כי "היסטוריית התאגיד הגרמני עמוסה במקרי שוחד של בכירים וראשי מדינות בכל בקשור לעסקאות רכש צוללות וספינות. העובדה כי מעגל השוחד נפרץ גם בישראל, ואנו רואים אותו בפעם הראשונה גם מתועד, מחייב מעבר מיידי לחקירה פלילית".

"היסטוריית התאגיד עמוסה מקרי שוחד". ח"כ מרגלית. צילום: מרק ישראל סלם
"היסטוריית התאגיד עמוסה מקרי שוחד". ח"כ מרגלית. צילום: מרק ישראל סלם


אין זאת הפעם הראשונה שח"כ מרגלית חושף פרטים חדשים לגבי עסקאות הרכש של ישראל מגרמניה. לפני יותר מחודש הוא גילה כי המספנה שבונה את ספינות "סער 6" של חיל הים נמצאת בבעלות משפחתו של שר ההגנה הלבנוני. גם אז הוא פנה ליועץ המשפטי לממשלה וקרא לעבור מבדיקה לחקירה פלילית. 

אתמול דווח כי האלוף במיל' דן הראל, שכיהן כמנכ"ל משרד הביטחון בתקופת עסקאות הרכש של הצוללות ושל ספינות השיט להגנה על אסדות הגז מגרמניה, מסר לאחרונה עדות במשטרה. לפי הפרסום, העדות לקחה מספר שעות והודגש כי הראל לא נחקר באזהרה. גם אנשי הייעוץ המשפטי של משרד הביטחון מסרו גם הם עדות בפרשה וכי העסקה ממשיכה להיחקר. כזכור, בעבר דווח בערוץ 10 כי האלוף הראל החליף מיילים עם היועץ המשפטי למערכת הביטחון עו"ד אחז ארי, שהתריע בפניו על תוצאות המכרז ואף שאל אותו מדוע לא הופכים אותו לבינלאומי, אלא רק לחברה הגרמנית שיוצגה ע"י עו"ד דוד שמרון, מקורבו של ראש הממשלה נתניהו.