משנה את עמדתו: שר הביטחון אביגדור ליברמן החליט היום (ראשון) להשאיר את גלי צה"ל במיקומה הנוכחי - תחת צה"ל ולא להעבירה למשרד הביטחון כפי שהחליט לפני כשבועיים . ליברמן ומנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אודי אדם, קיימו הבוקר התייעצות עם היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בנושא של גלי צה"ל.



בהתייעצות נדונו האפשרויות השונות בנוגע למיקומה של גל״צ במערכת הביטחון וההשלכות והקשיים שיוצרת הכוונה להעביר את התחנה מצה״ל למשרד הביטחון, בהקשר של אי-תלותה ועצמאותה של התחנה כגוף שידור ציבורי, הפרוצדורה המורכבת שבקליטת התחנה במשרד הביטחון והצורך להסדיר את המהלך בחקיקה ראשית. לאור הקשיים הללו ומתוך הרצון לשמור על צביונה המיוחד של גל״צ, החליט שר הביטחון כי התחנה תישאר במקומה הנוכחי בצה"ל.



לפני כשבועיים קיבל ליברמן את המלצת מנכ"ל משרד הביטחון האלוף במיל' אודי אדם, על הפיכת גלי-צה"ל מיחידה צבאית ליחידת סמך במשרד הביטחון. הדיון על מיקומה של גלי-צה"ל התקיים בעקבות בקשת הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, לבחון את הוצאת גלי-צה"ל מהצבא, כחלק מההתמקדות במשימות הליבה של צה"ל.

מליברמן נמסר אז כי החלטה זו עומדת בהתאם לחוות דעת של היועץ המשפטי לממשלה וכפופה לכך שיגובשו מנגנוני בקרה וההסדרים המתאימים, אשר יבטיחו את עצמאותה ואת אי  תלותה המקצועית, התוכנית, והארגונית של התחנה. עוד נמסר כי להחלטה קדמה עבודת מטה מקיפה, שנערכה בחודשים האחרונים, וכללה גם התייחסות לפן המקצועי, הארגוני והמשפטי הנלווים לקבלת החלטה זו.

ירון דקל: "הרגשתי שהתחנה נמצאת בבועה" 

אתמול, בראיון טלוויזיוני ראשון, התייחס מפקד גל"צ ירון דקל, המשמש כמפקד התחנה מזה כחמש שנים, לנושא בראיון לתכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2 ואמר: "המעבר למשרד הביטחון זה לא רק עניין טכני, מבחינתנו זה חשוב שהחופש העיתונאי והפלורליזם של התחנה יישמרו, כי בלי החופש העיתונאי - אין גלי צה"ל. המטרה היא לבנות חסמים, שיגנו על התחנה ויאפשרו שמירה על החופש העיתונאי ששדרי התחנה שהם נהנים ממנו". הוא ציין כי "מפקד גלי צה"ל הוא מינוי ישיר של שר הביטחון, ולמרות זאת התחנה שומרת על החופש העיתונאי של שדריה וזה לא אמור להשתנות". 


מאז כניסתו לתפקיד, דקל הכניס שינויים רבים ללוח השידורים של התחנה. בין היתר הביא בשנה שעברה את העיתונאי אראל סג"ל, הידוע בשל דעותיו הימניות, להגיש תכנית אקטואליה יומית. "בציבור הישראלי יש תזוזה ימינה, ולא יכול להיות שתחנה ציבורית לא תפנה לכלל הציבור, והבטחתי לעשות בה שינוי - גלי צה"ל חייבת לשקף את מגוון הדעות בחברה", הסביר בראיון, "הרגשתי שהתחנה נמצאת בבועה ועד עכשיו לא שיקפה את הדעות השונות בחברה, אז טוב שיש עיתונאים כמוהו, וכמו יועז הנדל ועירית לינור. הם נמצאים בתחנה לצד השדרנים הטובים בתחנה".