מפקד פיגוע "ליל הגלשונים" ב-1987, עבד א-רחמן אחמד עתיק (70) נהרג בשבת בנסיבות לא ברורות. בהודעה הרשמית של של החזית העממית לשחרור פלסטין, בראשות אחמד ג׳בריל, הוציאו הודעה לפיה הוא מת בשבת, אולם נסיבות מותו לא נמסרו.



אולם בדיווחים אחרים נאמר, כי מנהיג המיליציה הנלחמת לצד משטרו של בשאר אסד באזור פרברי דמשק וקונייטרה, נהרג. באחד הדיווחים נרמז, כי יש קשר למתקפה של חיל האוויר בקונייטרה שהייתה על פי דיווח ערבי ביום שישי, לבין מותו.



מקורות רבים דיווחו, כי הוא נהרג במתקפה הישראלית על מוצב ״פוג׳ א-ג׳ולאן״ בנבע אל-פוואר. בהודעה הרשמית של התקשורת המזוהה עם המשטר נאמר, כי במתקפה נהרגו שלושה חיילים: חמד אחמד אברהים, ספואן אחמד סליבי וטוסטמה חטמג פראג׳. ש לציין, כי המיליציות של אחמד ג׳בריל לחמו לצד המשטר הסורי מתחילת הלחימה.



פיגוע ליל הגלשונים אירע ב-25 בנובמבר ליד מחנה גיבור הסמוך לגבול לבנון, בו נרצחו שישה חיילים ועשרה נפצעו. שני מחבלים עשו דרכם לשטח ישראל על גבי גלשני רוח. אחד מהם נהרג מאש צה"ל עוד בתוך שטח לבנון. המחבל השני הצליח לחדור לשטח ישראל ונחת מזרחית לקריית שמונה.
עם נחיתתו הוא פתח באש לעבר טנדר צבאי שהיה במקום. הוא רצח את נהגו, קצין צה"ל ופצע חיילת נוספת. לאחר מכן הסתער המחבל על מאהל צבאי קטן סמוך (בקרבת בסיס "גיבור"), אשר אויש בחיילי נח"ל. השומר שבשער המחנה נס מעמדתו כשזיהה את המחבל, ואפשר בכך למחבל לחדור למאהל ללא קושי. המחבל פתח בירי והשליך רימוני יד אל עבר החיילים ששהו במקום. המחבל הספיק להרוג עוד חמישה חיילים ולפצוע שבעה נוספים עד שנהרג מאש שירה האפסנאי גדעון בשארי, שנפצע אף הוא במהלך האירוע. בגלל הבלגן במקום, מתנדב מקיבוץ סמוך נורה ונפצע, לאחר שזוהה בטעות כמחבל.