מפכ"ל המשטרה רב ניצב (רנ"צ) רוני אלשייך, נעתר לפני כיממה לבקשתו של ראש אגף החקירות והמודיעין (אח"מ) במשטרה ניצב מני יצחקי לפרוש מהמשטרה לאחר החגים, וזאת ללא קשר, לכאורה, לשלב שבו ימצאו החקירות בפרשות 1,000, 2,000 ו-3,000, המתנהלות לכאורה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. בקשתו המחודשת של ניצב יצחקי באה למרות הסכמם ג'נטלמני עם המפכ"ל מלפני כחצי שנה ולפיו הוא נעתר לבקשת רנ"צ אלשייך להישאר בתפקיד עד לסיום החקירות.



לאור העובדה שהחקירות ממשיכות להתנהל ולא ברור בשלב זה מתי יגיעו לסיומן זאת לנוכח החומר הרב הנבדק על ידי החוקרים והפרקליטות, החליט ניצב יצחקי, כי הגיעה העת לפרוש ולהתפנות למשימה הבאה וככל הנראה מדובר ברשות להגנה על עדים שנותרה ללא ממונה. ניצב יצחקי, עד לפרישתו יחתום על כל ראיה והמלצה, אך בסיומן של החקירה מחליפו יחתום על ההמלצות וממצאי החקירות נגד ראש הממשלה, הבהיר כי בנובמבר הקרוב הוא יחגוג 61 וזאת שנה אחרי שהעביר מסר לפרוש בגיל 60 מהמשטרה.



המפכ"ל. נעתר לבקשת יצחקי. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
המפכ"ל. נעתר לבקשת יצחקי. צילום: הדס פרוש, פלאש 90



באמצע השבוע שוחח עם המפכ"ל וביקש שיאשר את פרישתו והאחרון נעתר כאמור לבקשה. ההחלטה של רנ"צ אלשייך לקבל את בקשת הפרישה של ניצב יצחקי, דווקא בשלב קריטי שבו נמצאות החקירות, באה לאחר תקופת חפיפה לא מבוטלת עם תת ניצב גדי סיסו, שימונה לראש אח"מ במקומו של ניצב יצחקי, שיועלה לדרגת ניצב עם מינויו לתפקיד.



כמו כן, אומרים גורמים בכירים במשטרה כי "את החקירות הללו מנהל ומכיר מקרוב מפכ"ל המשטרה שהוא איש חקירות ומודיעין במסגרת תפקידו הקודם. הוא מכיר כל פרט בחקירות ובסיועם של ראש להב וראש היאח"ה וכן ראש היאל"כ אין צורך לכפות על ניצב יצחקי להמשיך בתפקיד. סיסו עבר חפיפה ממושכת ולכן שום דבר בחקירות הללו לא יכול להיפגע ולהתמסמס".



כזכור, לפני כחצי שנה חשף מעריב את כוונתו של ניצב יצחקי לפרוש מהשירות במשטרה, וכן את בקשתו של המפכ"ל להישאר בתפקיד עד לסיום החקירות המשמעותיות המתנהלות ביחידות השונות בלהב 433.



עם הגשת כתבי אישום כנגד אסי אבוטבול בגין רצח פרקליטו עו"ד יורם חכם, תיק הדגל של המשטרה, כמו גם בגין רצח ארתור רוזן, וכן לאחר סיום החקירות בפרשות גדולות נוספות, הרגיש ניצב יצחקי שזו השעה הנכונה לסכם את הפרישה. במשטרה מעריכים כי הפרישה של ניצב יצחקי, תצא לפועל מיד לאחר החגים.