שר האוצר משה כחלון ושר הביטחון אביגדור ליברמן חתמו על הסכם ענק בהיקף של כמיליארד שקל לפינוי בית הספר הטכני של חיל האוויר בחיפה ומתחם מוזיאון בתי האוסף של צה"ל בנווה צדק בתל אביב.



מתחם בית הספר הטכני בחיפה, שיועבר לכרמיאל, יפונה לטובת שטחי עורף נמל, כגון מרכזים לוגיסטיים של חברות ענק הצפוי לספק תעסוקה איכותית במטרופולין. שטחי בית הספר הטכני ישמשו גם כחלופה לשטחים שייועדו למטרה זאת בפארק נחל הקישון. בכך מאפשר ההסכם להעניק למטרופולין חיפה פארק מטרופוליני שיהווה ריאה ירוקה למטרופולין, יאפשר שימור ערכי טבע ונוי ויהווה אטרקציה תיירותית.



הפינוי יאפשר גם הרחבת פעילות בנמל התעופה בחיפה, שיקלוט באופן זמני את פעילות התעופה הכללית משדה התעופה בהרצליה. במתחם המוזיאון שיפונה משכונת נווה צדק צפויים להיבנות כ־650 יחידות דיור.



הסיכום הושג בתום מו"מ ממושך בהובלת סגן שר האוצר יצחק כהן, אגף התקציבים ומנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אודי אדם. "מדובר בהסכם ענק שהוא המשך ישיר למדיניות לפינוי מחנות צה"ל לטובת הגדלת היצע הדירות בלב איזורי הביקוש", ציין כחלון, "ההסכם יאפשר פיתוח של אזורי תעסוקה, תיירות ומסחר וכן בנייה של 650 יחידות דיור באחד האזורים האטרקטיביים בישראל. בנוסף, ההסכם מבסס את העיר חיפה כעוגן הכלכלי של הצפון ומאפשר את הוצאתו לפועל של פארק נחל הקישון ופיתוח עורף נמל".



ליברמן ציין כי משרד הביטחון ממשיך לפנות בסיסים צבאיים ומתקנים ביטחוניים. "מצד אחד, אנו מעבירים בסיסים לפריפריה ומחזקים אותה, ומצד שני מפנים אזורי ביקוש למגורים, מסחר ותעשייה ברחבי הארץ", אמר.