גורמים בשב"כ אישרו הערב (שבת) בשיחה עם "מעריב אונליין", את הדיווח לפיו נדא אמין, העיתונאית האיראנית, שקיבלה מקלט בארץ נחקרה בחשד לריגול. הגורמים מסרו כי "אמין נכנסה לישראל בתאריך 10/8/17. בחלוף מס׳ חודשים לאחר קליטתה בישראל ונוכח קשריה של אמין לגורמים איראנים, תוחקרה הגברת אמין על ידי שב״כ , וזאת במסגרת ייעוד השירות".
כזכור, אתמול דווח בסוכנות הידיעות רויטרס כי הבלוגרית האיראנית נדא אמין, שקיבלה מקלט בארץ לאחר שנרדפה על ידי השלטונות במדינה, בשל כתבות שפרסמה, נחקרה על ידי השב"כ בחשד לריגול עבור איראן. עוד דווח כי גורמים ישראלים אמרו לסוכנות הידיעות, כי העיתונאית מואשמת בכך שתקשרה עם גורמים הנמצאים באיראן, ואינם בני משפחתה. אמין עצמה סירבה להתייחס לפרסום ואמרה: "אני בסדר, אני חופשייה ואני נמצאת בבית של חבר טוב".
כזכור, באוגוסט האחרון, שר הפנים אריה דרעי אישר לה להיכנס לישראל ממניעים הומניטריים. היא שהתה בטורקיה בשלוש השנים שקדמו לבקשה, לאחר שברחה מאיראן, בעקבות רדיפה של שלטון האייתולות. אמין היא בעלת טור בעיתון Times of Israel בשפה הפרסית. בשבועות שקדמו לבקשה, היא החלה לקבל איומים משירות המודיעין האיראני ואף נחקרה באשמת ריגול לטובת ישראל. 

נציבות האו"ם לפליטים הכירה בה כפליטה פוליטית בשנת 2015 אך הרשויות בטורקיה קבעו כי תגורש בחזרה לאיראן שם צפוי לה עונש מוות בעקבות כתבותיה והאשמות עבור ריגול לישראל. בראיון לעיתון "בילד" הגרמני אמרה: "לא עשיתי דבר רע, האו"ם הכיר בי כפליטה, אבל הרשויות בטורקיה שמו עליי עין. אני לא רוצה לחזור לאיראן. אני רק רוצה ללכת למדינה אחרת בה אהיה בטוחה".