מנגנון ביטחון הפנים של ארגון החמאס פרסם בימים האחרונים אזהרה לתושבי רצועת עזה מפני גלישה בעמוד הפייסבוק של משרד החוץ הישראלי בערבית, וזאת מחשש שמשרד החוץ משתמש בכלי כדי לגייס סוכנים לשימוש מערכת הביטחון הישראלית. הדיווח על כך פורסם באתר החדשות הפלסטיני Ramallah.net 



על פי הדיווח באתר, כחלק משורת אזהרות והנחיות ביטחוניות חדשות שפרסם ארכון הטרור עבור תושבי הרצועה, התושבים נקראו להיזהר מ"הדרכים החדשות" שבהן מנסה ישראל "להפיל את התושבים", בדגש על השימוש ברשתות החברתיות לשם כך. כחלק מכך, מנגנון הפנים של חמאס הזהיר מפני עשיית "לייק" לעמוד "ישראל מדברת בערבית" השייך למשרד החוץ ולו קרוב ל-1.5 מיליון עוקבים מרחבי העולם הערבי, כולל מרצועת עזה. לפי ההנחיות החדשות, עמוד זה "מציב את האזרח (העזתי) בתוך מעגל המטרות של הכיבוש מעצם עשיית 'לייק' לו".  



הצהרה זו מצטרפת לשורה של פרסומים בעולם הערבי הקוראים להימנע מהמעקב אחר העמודים הרשמיים של ישראל בשפה הערבית ברשתות החברתיות, וביניהם גם עמודיהם של דובר ראש הממשלה, דובר צה"ל ומתאם פעולות הממשלה בשטחים, בין השאר בטענה כי הם מהווים כלי לגיוס סוכנים, מרעילים את מוחות הצעירים הערבים ומשמשים כ"מלכודת לנורמליזציה". לפני כמה חודשים פנו תומכיו של איש הדת השיעי מוקתדא א סאדר, שנחשב לאחד מאנשי הדת החשובים במדינה, בבקשה להוציא פסק הלכה כנגד העמוד "השטני" "ישראל מדברת בערבית". יונתן גונן, ראש ענף ערבית במחלקה לדיפלומטיה דיגיטלית במשרד החוץ, אמר: "הקריאות החוזרות ונשנות שאנו שומעים מדי שבוע להימנע מגלישה בעמודינו רק מבליטות את הכוח שיש היום לרשתות החברתיות בהעברת מסרים לקהלי יעד. כמובן שאנחנו לא מנסים לגייס שום סוכן, אלא רק למתג ולהציג את ישראל כפי שהיא באמת".

ספיר מזרחי, פרזנטורית משרד החוץ לציבור הערבי, בדף שזכה ב-2017 ליותר מ-166 מיליון צפיות בעולם הערבי.