מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף יואב (פולי) מרדכי, פרסם הערב (שני) פוסט ב"אלמונסק", דף הפייסבוק שלו בערבית, בו אמר כי פציעתו בגולגולת של בן דודה של הנערה הפלסטינית עאהד תמימי, הנער מוחמד תמימי, בחודש דצמבר האחרון לא נגרמה מירי צה"ל כפי שטענו הפלסטינים. "אביו של הנער, פדל אל תמימי טען היום בכלי התקשורת, שבנו נפגע מכדור גומי בגולגלתו במהלך עימותים שפרצו בכפר נבי צאלח, ולכן נאלצו הרופאים לקטוע חלק מהגולגולת כדי להוציא את הקליע. כך סיפר אביו", ציין אלוף מרדכי.
מתאם פעולות הממשלה בשטחים הוסיף: "הפלא ופלא, היום הודה הנער מוחמד אלתמימי בכבודו ובעצמו בפני המשטרה ובפני אנשי מנהלת התיאום והקישור, שבדצמבר הוא נפצע בגולגלתו בעת שרכב על אופניו ונפצע כתוצאה מנפילה ופגיעה של כידון אופניו בראשו. תרבות השקר וההסתה הפלסטינית אינה פוסקת בקרב הצעירים ובקרב המבוגרים במשפחת תמימי". 
האלוף מרדכי צירף כתבה שפורסמה היום בתקשורת הפלסטינית בה צוטט האב, פדל תמימי, מאשים כי מוחמד נפצע בדצמבר מפגיעת קליע גומי בראשו במהלך עימותים שפרצו בכפר נבי צאלח וכי רופאיו נאלצו לקטוע חלק מגולגלתו כדי להוציא את הקליע. ניתוח נוסף נקבע לחודש מרץ, במהלכו ישוחזר חלק הגולגולת שהוסר. 


ממשפחת תמימי נמסר כי "נראה שהניסיון להכפיש את שמנו מעביר את ישראל על דעתה. מה שהתחיל עם ניסיון מופרך לטעון שאנחנו כלל לא משפחה אמיתית, עובר עכשיו להכחשת המציאות המתועדת. מחמד בן ה-15 נורה בכדור מצופה גומי אל מול עדי ראיה והכדור הוצא מראשו בניתוח. אלו עובדות. פולי מרדכי וממשלת ישראל הוכיחו היום רק דבר אחד - אין שפל אליו לא יגיעו בנסיון לפגוע במאבקנו הצודק לחירות ולסיום הכיבוש".

עורכת הדין של המשפחה מסרה: "מוחמד בן ה-15 נעצר ממיטתו באמצע הלילה למרות פציעת הראש הקשה שעבר כתוצאה מירי חיילי צה"ל זמן קצר לפני האירוע שבגינו בת דודתו, עהד תמימי נתונה עכשיו במעצר. על אף שהמשטרה הייתה מודעת למצבו הרפואי, ובכלל זה - שעליו לעבור ניתוח מסובך לשחזור גולגלתו בשבוע הבא, הוא נחקר ללא נוכחות הורה או מבוגר מטעמו".
 
"עכשיו, אלוף בצה"ל מנצל בציניות את החקירה ההזויה הזו שלא הייתה צריכה להתרחש ומפרסם שהנער הודה שנפצע בעת שרכב על אופניים. נשאלת השאלה איזו חקירה רשלנית, אומללה ומוזמנת היא חקירה שעל אף החומר הרפואי, גורמת לילד מפוחד להגיד שנפל מאופניים. שימוש זה על ידי אלוף בצה"ל ממחיש כמה רחוק מוכנות הרשויות ללכת כדי לפגוע במוחמד ובעהד תמימי, ואם לא היה ברור עד עכשיו, הרי שברור כעת כי לא ניתן לצפות שהמערכת הצבאית תשפוט את עהד משפט צדק ועל כן יש לשחררה לאלתר", הוסיפה.
 
חבר הכנסת דב חנין צייץ בתגובה כי "לפציעתו של מוחמד היו עדים רבים, פלסטינים וישראלים, הוא נותח בבית חולים וקליע הוצא מהראש שלו, הכל מגובה בדוחות רפואים וצילומים, והוא קטין שלא היה צריך לעבור במצבו שום חקירה".
 
כזכור, בינואר הוגש כתב אישום נגד הנערה עאהד תמימי לבית המשפט הצבאי ביהודה בגין תקיפת קצין וחייל צה"ל ובגין חמישה אירועים נוספים בהם תקפה משרתים בכוחות הביטחון, זרקה לעברם אבנים, איימה עליהם, הפריעה לכוחות למלא את תפקידם, השתתפה בהפרות סדר והסיתה אחרים להשתתף בהן. כמו כן, הוגש לבית הדין כתב אישום נגד נרימאן תמימי, אמה של עאהד, בגין מעורבותה באירוע התקיפה ובאירוע נוסף בו השתתפה עם בתה ב-8 בדצמבר 2017, ובגין הסתה לביצוע פיגועים בפייסבוק.