כ-14 הרוגים, הרס בשדה התעופה, טילים שיורטו, ובעיקר הפתעה גדולה שלא ממש היתה בתכנון של רוסיה, כך אפשר לתאר את ההפצצה שאירעה הלילה (שני) באזור חומס, אשר ככל הנראה, על פי הדיווחים מארה"ב ורוסיה, היתה פעולה של ישראל. אם ההאשמות בשעות הבוקר היו עדינות, לאחר שהגיעה הידיעה לפיה בכירים אמריקאים עודכנו על התקיפה, הרוסים אף החריפו את הטון נגד ישראל והאמריקאים.

תת אלוף אלי בן מאיר, מי שהיה ראש חטיבת המחקר באמ"ן עד לא מזמן, התראיין היום ב-103FM אצל בן כספית ואריה אלדד, ונתן את דעתו על המצב החדש שישראל מנסה לייצר בסוריה ועל הגבולות החדשים שנקבעים בין ישראל לבין המעצמה הרוסית, וכמובן מכיוונה של איראן, שסביר להניח שלא אמרה את המילה האחרונה בנושא. 
"יש פה שינוי, מה שקרה הלילה זה לא עוד אירוע, גם בתקיפה הקודמת, סביב עיניין המזל"ט האיראני, גם אז רוסיה הוציא גינוי לישראל כי יש לה כוחות, כאן יש משהו מאוד משמעותי. קודם כל עצם העובדה שרוסיה היתה הראשונה שפרסמה שזה אנחנו, אח"כ אותם גינויים, הדבר השני המעניין היא ההדלפה של הבכירים האמריקאים שישראל עדכנה אותם ולא את הרוסים, והדבר השלישי המעניין הוא מהדקות האחרונות, שהאיראנים מציגים גופות של איראנים שנהרגו, זה לא קרה בעבר. כל הדבר הזה אומר שזה לא עוד אירוע כמו שהיו, והדבר השני שאומר שיש פה משחק של שחקנים אזוריים, וזה לא רק אנחנו והסורים. זה אומר שיש פה משחק של שחקנים בינלאומיים, ולבסוף אכן בהחלט אותה מערכת יחסים בינינו לבין הרוסים צריכה להיבדק ומחייבת הערכת מצב חדשה לפני שעושים פעולות כאלה במרחב הזה". 



אם ישראל רצתה להגיב על דמשק, היא שוב היתה נקלעת למבוך. רוסיה מכחישה בכלל תקיפה כימית
"אני לא בטוח שזה נכון, בהנחה שזה אכן אנחנו לבין תקיפה כימית. התקיפה היא בהנחה שהיא בהקשרים אחרים, של התעצמות איראן בסוריה, וחזבאללה נגדנו, כי זה בסיס שיצא המל"ט אלינו, וזאת לא התחנה היחידה הזאת. אני מזכיר שהיה אירוע לא נעים לעיניים ישראליות בשבוע שעבר, באותה פסגה באיסטנבול, יושבים ומסכמים דברים, זה אומר שיהיה עוד מרחב פעולה בסוריה ופחות בגלל התקיפה הכימית ביממות האחרונות".
על אחת כמה וכמה שטראמפ נוטש את סוריה
"לצד היחסים שלנו עם סוריה, וניסיונות למנוע התעצמות של חזבאללה, יש כאן כמה מסקנות משמעותיות, שאין לנו לסמוך אלא רק על עצמנו, ושימוש בנשק כימי הולכת להיות תופעה תדירה ושהעולם עובר עליה בשתיקה, העולם התרגל אליה. אולי מישהו יגנה במועצת הביטחון, בשביל מה שזה שווה. זה אמור להטריד את ישראל, כי יש מצב שבאירוע לחימתי בצפון, אולי זה יקרה, אז זאת התפתחות לא חיובית. אם נסכום את כמות חומרי ההפעלה, מדובר על מאות רבות של אירועים. כמובן שרוסיה תכחיש, כי היא השושבין של העסקה שלסוריה לא יהיה נשק כימי".