ארבעה בני ישיבות, המשרתים בחיל התותחנים, סירבו לפקוד את קברו של ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין, ולאחר מכן אף ברחו מבסיסם, כך פורסם הערב (רביעי) ב"כאן 11". לפי הדיווח, ביום ראשון האחרון מחלקה של טירונים מחיל התותחנים, בני ישיבות, עלו לסיור בהר הרצל, וכשהגיעו לקברו של רבין, ארבעה טירונים לא הסכימו לעלות לקבר של רבין על רקע אידיאולוגי.



בסיום הסיור הודיע להם מפקד הפלוגה שהם ייענשו. במהלך השבוע נעשו שיחות בין המפקדים לבינם בנושא, ובימים האחרונים הטירונים החליטו לנטוש את הבסיס.



באוגוסט 2017 חמישה טירונים בבסיס שיבטה סירבו לישון במשותף עם חיילים דתיים וסירבו לאפשר לחיילים בני הישיבות להיכנס לחדר. שניים מהחיילים נשפטו לשמונה ימי מחבוש בפועל והשלושה נענשו על תנאי.



שניים מהחיילים שסירבו לאפשר לבני הישיבות לחדרם נימקו את סירובם בכך שהם מעוניינים לשרת בפלוגה מעורבת ופחדו שכניסת חיילים דתיים תמנע מהם אפשרות זאת, בעוד השלושה האחרים טענו כי שהות משותפת עם חיילים דתיים מפריעה להם בשל ענייני השכמה, תפילות וענייני נוחות. קצין תותחנים שעודכן באירוע בעת התרחשותו החליט שלא להתעמת עם החיילים המסרבים בשעת הלילה, אך בבוקר הם נשפטו.