לאחר שריפת אלפי הדונמים במהלך סוף השבוע והיום בעקבות טרור העפיפונים המתגבר מרצועת עזה, גורם צבאי בכיר אמר היום (ראשון) לתושבים בעוטף כי "החלופה לטרור העפיפונים היא מלחמה. אם נגיב בעוצמה גדולה מדי, זה יכול להיגרר להסלמה. אתם תהיו בממ"דים, ואתם לא רוצים את זה, בעוד בניית המכשול נגד המנהרות עדיין לא הסתיימה". דבריו של הבכיר הובאו במהדורה המרכזית של חברת החדשות.
שריפה ביער בארי
דברים אלה באים ברקע ארבעה אירועים בהם צה"ל ביצע היום ירי באמצעות כלי טיס בסמוך לחוליות ששיגרו בלוני תבערה ועל תשתית ממנה פעלו וכלי הרכב ששימש אותם בדרום רצועת עזה. בתחום מועצה אזורית שדות נגב נמצאו בלונים ואליהם מחובר חפץ חשוד. מהמשטרה נמסר כי חבלן הגיע בסמוך לשדרות שם דווח על שלושה בלונים שנחתו על צמרת עץ במקום.

שריפה ביער בארי. צילום: דני בן דוד, יערן קק״ל
בקק"ל מדגישים כי הנזק לשטחים הפתוחים מעפיפוני התבערה עבר כבר את הנזק המצטבר ב-50 ימי הלחימה של מבצע 'צוק איתן' ב-2014, אז נשרפו 3,500 דונם של יערות כתוצאה מנפילת רקטות.

כבאי אזור נגב מערבי של הקרן הקיימת לישראל נאבקו היום משעות הצהריים ביחד עם שירותי הכבאות של קק"ל בלא פחות מ-17 מוקדי בעירה ביערות כיסופים ובארי שבגבול רצועת עזה. ביער כיסופים השתוללו שלוש שריפות גדולות, כשאחת מהן התקרבה לגבול קיבוץ כיסופים.
 
באזור עבדו 15 כבאיות של כיבוי והצלה וקק"ל ועשן סמיך היתמר מעל האזור. בקק"ל מדווחים כי רק מאז אתמול ועד הערב עלו באש כ-300 דונמים של יער נטוע המצטרפים לכ-5,000 דונם יערות שעלו באש בחודשיים האחרונים כתוצאה מעפיפוני תבערה מרצועת עזה. מנתוני כבאות והצלה עולה כי עד היום עלו באש למעלה מ-25 אלף דונמים של שדות חקלאיים, שמורות טבע ויערות.