הרמטכ"ל גדי איזנקוט, נחת הערב (חמישי) לביקור עבודה רשמי קצר בארצות-הברית, כאורחו של יושב ראש המטות המשולבים, הגנרל ג'וסף דנפורד. במהלך הביקור יקיים איזנקוט מפגשי עבודה עם גורמי ביטחון וצבא בוושינגטון. במפגשים ידונו הצדדים בהיבטי שיתוף הפעולה הצבאי אל מול האתגרים הביטחוניים המשמעותיים בזירות השונות במזרח התיכון עם דגש על ההתפתחויות בזירה הסורית. את מקומו של ראש המטה הכללי יחליף בהיעדרו סגן ראש המטה הכללי, אלוף אביב כוכבי.



איזנקוט נעדר מטקס סיום קורס טיס שנערך היום, בעקבות הפגישה הדחופה. ראש הממשלה בנימין נתניהו כן השתתף במסדר הכנפיים והתייחס לאיום האיראני על ישראל וכן למתיחות ברצועת עזה. "סביבנו רוחשות סכנות ולחיל האוויר תפקיד מרכזי בסיקולן", אמר, "התוקפנות של איראן וגרורותיה באזורינו אינה דועכת, איראן חרטה על דגלה את הרצון להשמידנו. ואני מבקש להדגיש חד משמעית: לא ניתן לאיראן לפתח נשק גרעיני. ונמשיך לפעול בכל העוצמה נגד תוכניתה להפוך את סוריה לבסיס קטלני נגדנו".



"נטישת החברות והמדינות את השוק האיראני, והפגנות ההמונים באיראן, מלמדות שהמאמצים שלנו להעמיד את איראן במקומה נושאים פרי", המשיך נתניהו ואמר, "לא תמיד היו כך פני הדברים. תחילה עמדנו לבד בהתנגדותנו להסכם הגרעין הרע עם איראן, הסכם שמימן את שאיפות ההתפשטות והתוקפנות שלה. אבל לא הרפינו וטוב שכך כי החלטת הנשיא טראמפ, החלטה היסטורית, לפרוש מהסכם הגרעין יוצרת היפוך אסטרטגי במצבה של ישראל. איראן נקלעה לטלטלה כלכלית בעקבות חידוש הסנקציות נגדה. זרימת הכסף הגדול לקופתה נעצרה בחריקת בלמים".

ראש הממשלה הוסיף עוד כי "העם האיראני מרגיש היטב בכיסו את ההשלכות של הקנאות הפונדמנטליסטית של שליטיו. בניגוד גמור למה שאמרו מומחים בינלאומיים - החזרת הסנקציות לא רק שלא ליכדה את הציבור האיראני סביב המשטר; ההיפך הגמור קרה. רבים באיראן מבינים שמשטר האייתולות מבזבז משאבים אדירים על חתרנות צבאית בחוץ, במקום להשקיע בצרכי האזרחים בבית פנימה".

"אני מדבר על איראן משום שזה האיום הגדול ביותר על קיומנו", הבהיר, "אנחנו נחושים לבלום את האיום הזה. מוקדם לקבוע כיצד יתפתחו הדברים, אבל הכיוון ברור: מכונת המזומנים של התוקפנות האיראנית נופצה. ואנו, צה"ל ובתוכו חיל האוויר, נמשיך לפעול בעוצמה נגד מטרות איראניות במרחב. אנחנו נגן בנחישות חסרת פשרות על גבולותינו, על ריבונותנו, על ביטחון אזרחינו. נמשיך לפעול בטווחים קרובים ורחוקים, בזירות גלויות ועלומות, נגד מבקשי נפשנו".

בסיום דבריו אמר ראש הממשלה ביחס לרצועת עזה כי " זה לא המקום לפרוס את התוכניות שיש לנו - אומר רק זאת: מי שיגרור אותנו לעימות, יצטער על כך מאוד. גם כאן לחיל האוויר יש תפקיד מכריע״.

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, אמר בנאומו בטקס כי "כשאני עומד מולכם עכשיו, אני רואה לפניי את מפקדי הלהקים והטייסות של העשור הבא. אני רואה לפני את כוח המגן הטוב ביותר בעולם, בצבא החזק ביותר במזרח התיכון - על כל זרועותיו -באוויר, בים וביבשה - ערוך ומוכן לכל תרחיש". 
 
"אנחנו כישראלים אנשים קצרי רוח", הוסיף ליברמן, "אנחנו רוצים הכל מיד ועכשיו -  'מלחמה עכשיו'.  'הכרעה עכשיו'. אך מדיניות ביטחון רצינית ואחראית לא יכולה להיות מענה ללחץ תקשורתי או ציבורי. מדינת ישראל מתמודדת עם אתגרים ואיומים רבים, גם בדרום וגם בצפון. שלומם וביטחונם של תושבי הדרום והצפון, כמו כל אזרחי ישראל, הוא בראש מעיינינו. תסמכו עלינו שאנחנו פועלים באופן אחראי ושקול בהתאם לאינטרס הישראלי. אין לנו כוונה להיגרר, אלא להוביל. נעשה מה שצריך, כמו שצריך, מתי שצריך".