מקור צבאי סורי אמר היום (שלישי) לאתר אל-נשרה הלבנוני בתגובה להפלת המטוס מוקדם יותר כי "דמשק לא תיגרר למלחמה עם האויב הישראלי, שמנסה לעצור את המבצע הצבאי נגד ארגוני הטרור בדרום סוריה, לכולם ברור כי ישראל תומכת בהם". 

המקור הצבאי הזהיר כי "התגובה על הפלת המטוס לא תתעכב וזאת באמצעות מספר צעדים בהם השלמת המבצע הצבאי בכוח רב יותר ותגובה ישירה נגד הכוחות הישראלים בזמן המתאים ושבירת כל הניסיונות של הרחקת בני הברית של סוריה מהאזור", כאשר כוונתו לאיראן ולחיזבאללה. 
המקור הוסיף כי "מה שיהיה אחרי סיום המלחמה בסוריה הוא לא מה שהיה לפני כן". הוא הזהיר כי המשך הניסיונות הישראלים יובילו להצתת האש שאיש אינו יכול לכבות אותה". עוד הוסיף הגורם כי "הכוחות הישראליים שפגעו במטוס ידעו שמדובר במטוס סורי שחג בתוך המרחב האווירי הסורי וזה מוכיח שהם מנסים באמצעות פרובוקציות לייצור בעיה עם הכוחות הסוריים כדי להשפיע על מסלול המערכה נגד ארגוני הטרור. כל זה לא יתגשם".

מוקדם יותר היום טענו גורמים בסוריה כי ישראל הפילה את המטוס "כחלק מהסיוע שלה לארגוני הטרור". עוד נמסר, כי "מטוס הקרב היה בדרכו לתקוף קבוצות טרור, אולם האויב הציוני הגן עליהן והוכיח שהוא מאמץ אותן". 
 
למרות טענתם של המקורות הסורים, דובר צה"ל מסר כי המטוס חדר לשטח ישראל לעומק של כשני קילומטר, מה שהוביל להפעלתן של אזעקות באזור הצפון ולהפלתו. הדובר הסביר בתדרוך לכתבים כי "בימים האחרונים ישראל העבירה מסרים ואזהרות בערוצים שונים, בעקבות ריבוי פעילות אווירית סורית קדחתנית באזור". עוד נאמר, כי מטוס הסוחוי המריא משדה התעופה T4 וטס במהירות לכיוון ישראל. "ידענו שמדובר במטוס סורי ולא רוסי", מסר. 
 
על פי ההערכות המטוס היה בדרכו להפציץ מטרות מורדים ברמת הגולן הסורית. זה המטוס הסורי השני שמופל על ידי ישראל מאז החלה מלחמת האזרחים בסוריה, כאשר הקודם הופל ב-2014 לאחר שחדר לאזור האסור לטיסה ברמת הגולן.