ברקע המגעים על הסדרה אפשרית ברצועת עזה, מספר אזעקות נשמעו הערב (רביעי) בשדרות וביישובי המועצה האזורית שער הנגב בעקבות שמונה שיגורים שנורו משטח הרצועה. סוללת כיפת ברזל יירטה שני שיגורים. זאת לאחר שמחבלים ביצעו ירי לעבר כלים אזרחיים שעסקו בעבודות למאמץ הקמת המכשול במרחב גדר המערכת בצפון רצועת עזה, ובתגובה לכך, טנק של צה״ל תקף עמדה של חמאס בצפון הרצועה. 



נפילת רקטה בשדרות. קרדיט: דוברות כבאות והצלה מחוז דרום

בסה"כ אותרו ארבע זירות של נפילות בשדרות, שטופלו ע"י המשטרה. אל בית החולים ברזילי באשקלון פונו שישה בני אדם: גבר כבן 54 נפצע באורח בינוני-קל, נער בן 13 באורח קל ובן 23 נפצע גם הוא באורח קל עם רסיס בכף רגל ימין. שתי נשים בהריון שנתקפו צירים ונפגע חרדה בן 42 הובהלו גם הם לביה"ח.



אזור הנפילה בשדרות. צילום: דוברות איחוד הצלה



פרמדיק מד"א, אלכס שמיס, סיפר: "התקבלו במוקד 101 של מד"א קריאות ממספר זירות בעיר. הוזנקתי עם האופנוע לאירוע שבו דווח על גבר שנפצע, כשהגעתי למקום ראיתי בחצר הבית גבר כבן 34 בהכרה כשהוא סובל מפציעות מדממות משברי זכוכיות בגפיים, יחד עם צוותים נוספים של מד"א הענקנו לו טיפול רפואי והוא פונה במצב קל-בינוני לבית חולים. נסעתי במהירות לזירה נוספת בעיר שם נפגע צעיר בשנות ה-20 באורח קל, הוא טופל ע"י צוות ניידת טיפול נמרץ ופונה גם כן לביה"ח. מספר נפגעי חרדה נבדקו וטופלו בשטח ע"י צוותי מד"א ופונו להמשך טיפול, בהם שתי נשים הריון שנתקפו צירי לידה".



בעקבות ההסלמה, שר הביטחון, אביגדור ליברמן, קיים בקריה בתל-אביב הערכת מצב עם בכירים בצה"ל ובמערכת הביטחון.



מוקדם יותר, הכביש המוביל לאחד מהיישובים בעוטף עזה נסגר מוקדם יותר לתנועה בעקבות התרעות, כאשר במקביל נקראו התושבים לנסוע בכביש עוקף. האירוע מתרחש בצל המתיחות בדרום, ועל רקע הדיווחים על מגעים להסדרה עם חמאס. כמו כן, משעות הבוקר פעלו לוחמי האש בגזרת עוטף עזה ב-11 שריפות כתוצאה מבלוני תבערה. כל השריפות בשליטה.