לוקהיד מרטין, יצרנית מטוס ה-F-35 המכונה בישראל ה"אדיר", מפזרת בכל מיני מדינות בעלות ברית של ארה"ב מפעלים לייצור חלקים מהמטוס, כך לפי דיווח שפורסם הערב (שני) בחברת "החדשות". על פי הפרסום, בעוד התעשייה האווירית מייצרת את הכנפיים של המטוס, המפעל שמתחזק את המנוע שלו נמצא בטורקיה ובישראל לא אהבו את העובדה שלטורקים תהיה מעורבות וידע בנוגע למטוס, ומתכוונים כעת לנצל את המצב החדש שנוצר בעקבות היחסים הרעועים בין ארדואן וטראמפ. על פי ההערכות, קיים סיכוי שתחזוק המנועים יועבר מטורקיה לישראל. 



עוד לפי הדיווח, מדובר כרגע במגעים בלבד בדרגים פוליטיים כאלה ואחרים, וח"כ יאיר לפיד היה מי שזיהה את ההזדמנות ועורר את תשומת ליבם. מספר חברות בישראל שוקלות ולומדות מה ניתן לעשות על מנת שהטיפול במנוע המטוס אכן יועבר לישראל, ואם זה יקרה, מדובר במכה נוספת עבור ארדואן, לאחר שבשבוע שעבר פורסם כי טראמפ חתם על חוק ההסמכה לביטחון לאומי, שקבע בין היתר את עיכוב העברת המטוס לטורקיה למשך 90 ימים. 

כזכור, דונלד טראמפ אישר את עיכוב העברת ה-F-35 מארה"ב לטורקיה בעקבות סירובה לשחרר את הכומר אנדרו ברונסון ומחלוקות נוספות בין המדינות, שתיהן חברות בברית נאט"ו. המהלך נוגד את הסכמי הסחר בין המדינות ואת חוקי הסחר הבינלאומי, אולם טראמפ החליט שלא למסור את המטוס עד שהפנטגון יפרסם דוח על הסיכונים הביטחוניים הצפויים מטורקיה. הדוח צפוי לכלול הערכה על השתתפותה של טורקיה בתכנית ה-F-35, כמו גם על הסיכונים שייגרמו כתוצאה מרכישת מערכת ההגנה הרוסית מפני טילים S-400 ע"י טורקיה.
 
יש לציין כי טורקיה השקיעה 1.25 מיליארד דולר בפיתוח המטוס, וכי כמה חברות טורקיות היו מעורבות כאמור בהליך הייצור שלו. למעשה, המדינה משתתפת בתכנית כבר מאז 1999, כך שמדובר ברעידת אדמה נוספת ביחסי ארה"ב-טורקיה החברות בברית נאט"ו.