כוחות צה"ל פשטו הלילה (שני) על הבית שבו מתגוררת משפחתו של המחבל חליל ג'בארין מיטא, שביצע אתמול את פיגוע הדקירה במרכז המסחרי בגוש עציון. עוד דווח כי צה"ל פרס מחסומים רבים באזור. כמו כן, מספר כלי תקשורת טענו כי החיילים ביצעו מדידות של הבית ומיפו אותו לקראת הריסה. ג'בארין דקר למוות את ארי פולד, תושב אפרת כבן 40, שהובא במהלך הלילה למנוחות. אלפים ליוו אותו בדרכו האחרונה, בהם שגריר ארצות הברית בישראל, הרב הראשי חברי כנסת ושרים.
בתוך כך, תא"ל (מיל') יוסי קופרווסר, חוקר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, אמר אתמול כי "עד שיגיע לגיל 75 צפוי המחבל חליל ג'בארין מיטא לקבל מהרשות הפלסטינית שכר כולל בסך של 6,086,400 שקל". קופרווסר, לשעבר מנכ"ל המשרד לעניינים אסטרטגיים וראש חטיבת המחקר של אמ"ן, הסביר: "על פי חוק, יש לרשות הפלסטינית מדרג שכר שנותנים לאסירים פלסטינים שביצעו פיגועי טרור. מאחר והצעיר נתפס, הוא ייכנס לכלא ויקבל את המשכורת הזו. ובגלל שהוא צעיר, הוא אמור לקבל מיליונים. תשלומים אלה, כ־7% מתקציב הרשות הפלסטינית ויותר מ־20% מהסיוע הבינלאומי המוענק לה, משמשים לעידוד הטרור והם מופיעים בגלוי בתקציב שלה".
במרכז הירושלמי מאשימים את הקהילייה הבינלאומית. "בעולם מגיבים על כך בשפה רפה והסיוע החיצוני מחד גיסא ותשלום המשכורות מאידך גיסא ממשיכים לזרום באין מפריע", אומרים שם.

במחקר, שבחן את תשלומי הרשות לאסירים, בדק המרכז את הרקע האידיאולוגי והפוליטי לתשלומים אלה: "תשלומים אלה מבטאים תמיכה גלויה ובוטה בטרור, העומדת בסתירה להתחייבות שהפלסטינים נטלו על עצמם בהסכמי אוסלו".
חוקר המרכז הירושלמי יוני בן מנחם דיווח: "מערכת ההסתה הפלסטינית מציגה את המחבל הדוקר יוסף ג'בארין מהכפר יטא כראשון שנענה לקריאה לסייע למסגד אל־אקצא. בימים האחרונים יש קמפיין ברשתות החברתיות שמסית ואומר כי מסגד אל־אקצא בסכנה וכי ישראל רוצה לחלק את המסגד בין יהודים למוסלמים, כפי שעשתה במערת המכפלה בחברון".