עובד ניקיון פלסטיני אזק את קים יחזקאל-לבנגרונד ז"ל באמצעות האזיקונים, כשהוא עצמו מאוים על ידי המחבל שביצע את הפיגוע במפעל בשומרון ברובה שהחזיק. לאחר שמילא את הנחיות המחבל, תוך שזה מאיים על חייו, הוא איפשר לעובד הניקיון לברוח מהמקום. ככל הנראה בפרק הזמן הקצר שעבר בין יציאת העובד הפלסטיני לזו של המחבל, הוא טבח ביחזקאל-לבנגרונד, כך עולה מעדויות שנמסרו בחקירה. 

ערן בודניק, מנהל התפעול והלוגיסטיקה במפעל אמר הערב (שני) בשיחה עם "מעריב אונליין" כי "המפעל יישאר סגור גם מחר, בהוראת הבעלים, כדי לכבד את זכרם של זיו וקים
תיעוד אירוע הירי בשומרון: היורה נמלט מהמפעל עם הנשק, רגעים ספורים אחרי הירי
. אנחנו כואבים את כאב המשפחות ושולחים איחולי החלמה לשרה וטורי שנפצעה". 
הוא חשף פרטים נוספים אודות השתלשלות האירועים: "על פי התחקור והבדיקות שנעשו עד כה, מי שנורה ראשון הוא זיו חג'בי ז"ל. המחבל נתקל בקים ז"ל כשהוא ניסה לברוח מהמקום, הוא ירה לכיוונה והדבר גרם לזכוכית להישבר". בודניק הסביר כי "טרם ברורה הסיבה, אבל בשלב הזה היא נכפתה באזיקונים, לא יודע האם המחבל או מישהו אחד עשו את זה,  אבל ככל הנראה היא היתה עדיין בחיים אז". 

לדבריו, בשלב הזה המחבל ירה לעבר שרה וטורי שהסתתרה מאחורי השולחן. "מאחוריה הסתתרה עוד עובדת שבנס לא נפגעה", ציין בודניק,  "לאחר מכן הוא נמלט מהמקום". מנהל התפעול הסביר כי הגיע למפעל מספר דקות לאחר האירוע: "אני נושא נשק ולא יודע אם הגעה יותר מוקדמת שלי היתה מסייעת לעצור את הפיגוע, או שהייתי גם אני מת".
"בתיעוד שפורסם רואים עובדים שעומדים ומסתכלים על המחבל בורח ולא עושים כלום. הם תוחקרו וטוענים שהיו בהלם", אמר המנהל, "צריך לזכור שמדובר במפעל מתכות אז רוב הזמן שומעים דפיקות של פטישים".
מה יעלה בגורל המפעל?
עושים עכשיו חישוב מסלול מחדש. בעל המפעל מאמין גדול בדו קיום והמוטו שלו בדו קיום היה שאם הוא מעסיק פלסטינים ונותן להם כסף לאכול, הוא מסייע לעוד משפחות לחיות. הוא האמין שכך יימנע פיגועים והפיגוע היה כמו פקקים בלב שלו. ריסקו לו את החזון.