בלון תבערה נחת הערב (רביעי) ביער שוקדה שבעוטף עזה, וגרם לתבערה גדולה במקום. כוחות כיבוי והצלה בשיתוף עם צוותי קרן קיימת לישראל שהגיעו למקום החלו במאמצי כיבוי. במקביל לכך, המשטרה מדווחת על בלון חשוד שנתפס בכבלי חשמל בתחום העיר נתיבות, חבלן הוקפת לנקודה לבחינת החפץ החשוד.



הפרחת בלוני התבערה ממשיכה למרות הניסיונות הישראלים להגיע להסדרה מול ארגון החמאס ברצועת עזה, ולמרות התבטאות של גורם בקבינט, שדווחה ב"החדשות", כי "הדלק שעובר לעזה מצליח לכבות את האש", וההערכה של גורמים דיפלומטים כי ישראל וחמאס הולכים לקראת רגיעה. עם זאת בדיווח נאמר כי שר הביטחון אביגדור ליברמן העריך שהמבחן להסדרה יהיה ביום שישי הקרוב, וכי רמז כי אם חמאס לא יאותת על רגיעה, הוא יחריף את הצעדים נגד הארגון.



אתמול העבירה ישראל שש מכליות סולר, במטרה לספק עוד שעות חשמל לרצועה, שנמצאת במשבר קשה בנוגע למשק האנרגיה. בחמאס אף צופים כי זה לא יהיה המהלך האחרון מצד ישראל בדרך להפסקת אש עם הארגון. על פי דובר התנועה, עבד אל לטיף קאנוע, "אחרי העברת הסולר, יהיו צעדים נוספים, בין אם הרשות הפלסטינים מסכימה או מתנגדת לכך".



מכלית דלק במימון קטארי במעבר כרם שלום
מכלית דלק במימון קטארי במעבר כרם שלום



בעקבות ההעברה, התייחס השליח האמריקאי למזרח התיכון למהלך ואמר "ארצות הברית מעריכה את מאמצי האו"ם, מצרים, קטאר וישראל, כדי להביא לשיפור במצב ההומניטרי ברצועת עזה, ולהביא להפסקת אש ארוכת טווח באזור". עוד הוסיף גרינבלט כי "ארצות הברית מודה לקטאר על תרומתה לספק חשמל לעזה לתקופה הקרובה". במקביל לכך, בחדשות כאן פורסם כי המוסד היה מעורב בהעברת הכספים שאיפשרה את העברת הסולר. על פי הדיווח, ישראל פעלה מאחורי הקלעים כדי לממן את הכנסת הסולר לרצועה, זאת למרות הערכה של מספר גורמים ביטחוניים בארץ כי המהלך יחזק את ארגון החמאס, שרואה בכך ניצחון.



מי שדווקא התנגד למהלך, הוא יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, וזאת למרות שהועבר אליו מסר כי אם הוא מעוניין להצטרף למהלך ולהוביל אותו, דבר זה אפשרי. אבו מאזן נלחם בהעברת הסולר, ועתה הוא גם "חוטף" ממצרים על גרירת הרגליים שלו. בכירים ברמאללה הגיבו למהלך ואמרו כי: "ישראל, בהכנסת הסולר, משחקת לידי חמאס, מחזקת אותו, מממנת אותו בעקיפין, והתגובה שלנו תבוא אחרי כינוס המועצה של אש"ף בסוף החודש".