ראש ההגנה האזרחית של איראן, גולמרזה ג'לאלי, טען מוקדם יותר החודש כי גרסה חדשה של וירוס סטאקסנט, אשר טהראן סבורה כי הוא פרי יצירתן של ארה"ב וישראל, נחשף מוקדם יותר החודש על ידי השלטונות האיראנים. חמיד פתחי, מנכ"ל חברת התקשורת האיראנית, צייץ היום (שני) בטוויטר כי המדינה סיכלה גל של התקפות סייבר, שבוצעו לכאורה על ידי ישראל, תוך התמקדות בתשתית התקשורת של הרפובליקה האיסלאמית. 

פתחי כתב בציוץ כי "חלק מתשתיות התקשורת שלנו הותקפו על ידי מספר מקורות השייכים למשטר לא חוקי. זה היה כל כך קל להביס אותם. הם הראו לקהילה הבינלאומית שהאשמתם נגד איראן על התקפות סייבר הן רק אשליה מגוחכת. זכרו את סטאקסנט".

שר התקשורת האיראני, מוחמד ג'וואד עזזארי ג'הרומי, ציטט את ציוצו של פתחי ואירש כי האקרים "ניסו לפגוע בתשתית התקשורת האירנית", וכן אמר כי טהראן "תרדוף אחרי מבצעי הפעולות העוינות האלו באמצעות בתי הדין הבינלאומיים". ג'הרומי הוסיף כי "הודות לעמידה של הצוותים הטכניים האיראניים, התוקפים חזרו בידיים ריקות".

בסוכנות הידיעות האיראנית "טסנים" נכתב כי "המשטר הציוני, עם הרקורד החשוך שלו בשימוש בכלי נשק מתחום הסייבר כמו וירוס הסטאקסנט, ניסה לבצע את המתקפה.



כזכור, בכיר איראני חשף בשבוע שעבר כי הטלפון הנייד של נשיא איראן חסן רוחאני היה תחת מעקב "לאחרונה", מבלי לפרט מי היה אחראי למעשה או איזה מידע דלף. הגנרל גולאם רזה ג'לאלי אמר כי הטלפון הנייד של רוחאני יוחלף במכשיר מאובטח יותר, כך דיווחה סוכנות הידיעות איסנ"א. הוא לא פירט מתי בדיוק ארעה ההאזנה לנשיא האיראני.

ג'לאלי, מפקד היחידה הצבאית שאחראית למאבק בחבלה, אמר גם כי טהרן נטרלה לאחרונה גרסה חדשה של וירוס המחשב סטאקסנט, שהשמיד ב-2011 אלפי צנטריפוגות שהיו מעורבות בתוכנית הגרעין האיראנית. "לאחרונה גילינו דור חדש של סטאקסנט שהורכב ממספר חלקים ושניסה להיכנס למערכות שלנו", אמר ג'לאלי, שכאמור חשף היום את פשר אמירתו. לטענת המשטר באיראן, סטאקסנט היא יצירה ישראלית.

דבריו באו יום לאחר שהמנהיג העליון של איראן, אייתוללה עלי חמינאי, קרא להגברת המאמצים למאבק ב"חדירה" של האויב, לפי הטלוויזיה האיראנית. "בפני השיטות המורכבות של האויב, ההגנה האזרחית שלנו צריכה להתעמת  עם החדירה באמצעות פעולה מדעית, מדויקת ועדכנית", אמר חמינאי לבכירים, בהם אלה שאחראים על אבטחת סייבר. בדיווח לא פורט מהי ה"חדירה" שהשליט האיראני התייחס אליה, אך משטר האייתוללות הזהיר במשך זמן רב מהשפעה תרבותית מערבית דרך עולם הבידור והרשתות החברתיות כאיום על הערכים האסלאמיסטיים.