סיום לסאגה: פגישת הרמטכ"ל רב אלוף גדי איזנקוט והמזכיר הצבאי לשר הביטחון תא"ל עופר וינטר הסתיימה הערב (שלישי), ובמהלכה הודיע הרמטכ"ל לוינטר כי למרות השינויים הפוליטיים במשרד, והעובדה שאין שר ביטחון מכהן, מעמדו של האחרון לא ייפגע. כמו כן הנחה הרמטכ"ל לקיים עבודת מטה מהירה שתגדיר מנגנוני עבודה לעבודת המזכירות הצבאית לשר הביטחון וראש הממשלה. 

סוגיית תפקידו של וינטר עלתה לאחר התפטרותו של שר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן והחלטתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לשמור אצלו את התיק הבכיר. מכיוון שלראש הממשלה יש מזכיר צבאי משלו, תא"ל אבי בלוט, נוצר למעשה כפל תפקידים בין וינטר לבלוט, על כן התקיימה פגישה זו.
 
כזכור, תת-אלוף וינטר החליף בתפקידו את תת-אלוף יאיר קולס ששירת בתפקיד בשנים האחרונות. מינויו של וינטר הביא את שאלת עתידו של הקצין בצבא לסיומה, וזאת לאחר שבסבב המינויים האחרון, הוא לא מונה לתפקיד מפקד אוגדה ובתגובה איים לפרוש מצה"ל. תומכיו של וינטר טענו כי אי קידומו נובע מהכיפה שעל ראשו, וכי הוא קורבן למלחמה פנימית שמתקיימת, כביכול, בצבא בין זרמים ליברליים לבין זרמים דתיים בין שורות המדים. 
עם זאת, בצבא הכחישו את הטענות ואמרו כי ההחלטות מתקבלות על בסיס כישורי הקצינים, התפקידים שביצעו ומידת ההערכה כלפיהם. בצה"ל אומרים כי אלה השיקולים היחידים והם אינם מושפעים מלחצים מבחוץ אומרים גורם בצה"ל. גורמים בצה"ל אומרים כי הניסיון להציג את החלטות הרמטכ"ל שלא לקדם את וינטר בשל שיקולים לא ענייניים הוא שטות גמורה. "קצינים נוספים טובים ומוערכים לא פחות לא קודמו בסבב הזה וגם הם היו מפקדי חטיבות".

בשבוע שעבר ליברמן הודיע על התפטרותו מתפקיד שר הביטחון, זאת בעקבות מה שהגדיר כ"כניעה לטרור" של הממשלה, וקרא להקדמת הבחירות. "אני מניח שכל אחד ניסה לנחש מה פשר המפגש הזה, ואני מניח שניחשתם נכון - אני כאן על מנת להודיע על התפטרותי", אמר ליברמן בפתח דבריו, והסביר: "מבחינתי מה שקרה אתמול, בשילוב עם תהליך ההסדרה מול חמאס, זה כניעה לטרור, אין לזה שום הגדרה אחרת, אין לזה משמעות אחרת. זאת כניעה לטרור".