חודשיים לאחר נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו באו"ם, בו הציג מיקום של מתקני גרעין איראני, בכירים ישראלים מציינים כי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) כלל לא מתייחסת למידע שהעבירה לה ישראל בנושא, כך על פי דיווח שפורסם הערב (שני) בחדשות עשר.
על פי הפרסום, פקידים ישראלים אמרו כי בכירים במוסד וראש המערך המדיני במשרד החוץ הביעו בפני האמריקאים תרעומת בנוגע להתייחסות סבא"א למידע שהועבר להם וטענו כי הוא כלל לא נבדק ולא נלקח ברצינות. 
עוד על פי הדיווח, בריאן הוק, השליח האמריקאי לנושא איראן, הבטיח לבכירים הישראלים כי ארצות הברית תפעיל לחץ על סבא"א לטפל ברצינות בחומרים של ישראל. "השגרירה החדשה שלנו תפעל באגרסיביות כדי לוודא שהסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית תטפל ברצינות בכל המידע שישראל, ארה"ב ומדינות אחרות העבירו לה", אמר הוק לפי הפרסום.

התצלום מאיראן שהציג נתניהו באו"ם


כזכור, בנאומו בעצרת האו"ם לפני כחודשיים, אמר נתניהו: "החלטתי לחשוף דבר נוסף ששיתפנו בו את סבא"א, וכמה סוכניות ביון נוספות. מה שאני עומד לומר לא הוצג באופן פומבי לפני זה, וזו הפעם הראשונה בה אני חושף שלאיראן יש עוד מתקן סודי. הוא נראה כמו מבנה תמים בלב טהרן, אבל אני רוצה להראות לכם איך הוא נראה", אמר נתניהו, וחשף את תמונות המתקן. "לאלו בבית שמשתמשים בגוגל ארץ, הוא נראה תמים, אבל יש שם פעילות הולכת וגוברת".
 
"יש שם חומרים רדיואקטיביים. מדינות שמות לב שלאחרונה יש שם פעילות רבות, האנשים שהולכים וחוזרים שם הם גורמים רשמיים איראניים שמנסים לנקות את המתקן הזה מאז שחשפנו את הקודם. הם פינו משם חומר רדיואקטיבי, הוציאו אותו ופיזרו אותו סביב טהרן כדי להעלים ראיות". לאחר מכן, לעג נתניהו לכלכלה האיראנית: "הממשל המסוכן של טהרן צריכים לדעת שהם יכולים לקנות חומר רדיואקטיבי באמזון רק בארבע מליון ריאל".