צה"ל הודיע הבוקר (שלישי) על פתיחה במבצע "מגן צפוני" להשמדת מנהרות טרור של החיזבאללה שחדרו לשטח ישראל. זו בעצם ההכרה הרשמית הראשונה של ישראל בכך שהחיזבאללה אכן חפר מנהרות התקפיות לשטח ישראל, לאחר שתושבי היישובים הסמוכים לגבול הלבנוני התריעו מספר פעמים בעבר כי הם שומעים קולות חפירה ברורים המגיעים ממתחת לאדמה. שרון פנחס, תושבת זרעית, שוחחה עם ניסים משעל ב-103FM ואמרה כי "בלילה שבין מוצאי שבת לראשון, קצת לאחר חצות. פתאום שמעתי רעשים מוזרים. בהתחלה חשבתי שזה סוג של רעידת אדמה, אבל אני יודעת מה זה רעידות אדמה, ראיתי שחפצים לא זזו והבנתי שזה לא זה".



"לפני שנה-שנתיים שמעתי עדויות מהמושב מצד תושבים שגרים רחוב או שניים מעליי. אני נמצאת בצד השני של היישוב, באותו לילה שמעתי מהלומות, כמו דחפורים וציוד הנדסי כבד שעובד באדמה. פחדתי שיגידו שהשתגעתי, אז לא אמרתי כלום. אחת התושבות אמרה שהיא שמעה, העלו ציוד טכני, ואמרו שלא היה כלום ושהיא הוזה. מה גם שהתבססו על זה שמושב זרעית נמצא על אדמה סלעית חזקה, אמרו שאין סיכוי". 
"הבוקר הבנתי שלא דמיינתי. זה מפחיד. אני, לפני מספר חודשים, לא היה לי שקט פנימי, ועשיתי סורגים מכל הבית בשביל הילדים. הדלת היא פלדלת, הדלת עם חלון הדף, רק שיהיה לי שקט. אתמול בערב ראיתי משאיות גדולות מאוד עם מטען חורג, הם העלו נגמ"שים, האמרים וציוד כבד של כוחות צה"ל, רכבים כבדים הנדסיים, שפועלים יותר בשטח מאשר בכבישים הסלולים עצמם. אני מכירה את הכלים האלה כי נולדתי פה, אני חיה פה 44 שנים".

פנחס סיפרה על ההתרחשויות בזרעית מאז פתיחת המבצע ועל תחושותיהם של התושבים. "עכשיו יש פעילות ברמה של כלי צבא, של מכוניות צבא שמסתובבות, כמובן החיילים בעירנות", אמרה. "יש לנו בסיס צבאי ביישוב, כל פעם מחזיקים פה קו חיילים אחרים. יש תצפיתנים, גדר היקפית חדשה שנבנתה, כביש מערכת חדש. להגיד לך ששקט לי היום? לא שקט לי. הדבר היחיד שנותן לי קצת רוגע זה שגילו את זה. אמרתי - פעם, בעבר, שהייתי ילדה, היה מדובר אז במלחמת שלום הגליל ומבצעים אחרים, אז מטילים ומקטיושות אפשר להתמגן. חדירת מחבלים היא יותר עוינת, ובלתי צפויה".



מוקדם יותר היום, מסר צה"ל כי אותרה מנהרת טרור התקפית חוצת גדר במרחב דרום כפר כילא הסמוך למטולה. לוחמי צה"ל ביצעו מהלכים מבצעיים והנדסיים בהמשך לאיתור המנהרה ולקראת נטרולה. המנהרה שנחשפה סמוך לכפר כילא נחפרה מתוך מבנה פרטי בלבנון למעלה משנתיים וחדרה כ-40 מטרים לתוך שטח ישראל ואורכה הכולל הוא יותר מ-200 מטרים.

ההערכה בצה"ל היא כי קיימות מנהרות נוספות. דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס ציין כי מדובר בחפירה שונה מזו שבדרום מאחר והמעטפת של המנהרה היא סלעית, זאת לעומת הדיפונים בעזה. על המבצע עצמו פירט מנליס כי "הוא יארך מספר שבועות. יצאנו למבצע כאשר ההבנה שלנו שאין מנהרה מוכנה להפעלה מבצעית", אמר, "זה סיפור מאוד ממודר בתוך חיזבאללה והיכולת לפרום אותו מודעינית הוא לא עניין של מה בכך".