העבודות לחשיפת מנהרות חיזבאללה לאורך גדר הגבול עם לבנון צפויות להימשך מספר שבועות. את העבודה מובילים כוחות ההנדסה של צה"ל, לוחמים מיחידת יהל"ם - יחידת הנדסה למשימות מיוחדות, וכמובן מפעילי כלים הנדסיים כבדים ואמצעים נוספים, המשמשים את צה"ל לחשיפת מנהרות. 
חשוב לזכור כי להבדיל מהעבודה לסיכול מנהרות חמאס בדרום, בצפון מדובר באדמה סלעית מאוד. לכן, כפי שחפירת המנהרות מצד חיזבאללה היא משימה מורכבת יותר מאשר חפירת המנהרות בעזה, גם העבודות ההנדסיות בצד הישראלי צפויות להיות מורכבות ולהימשך במשך השבועות הקרובים, כאשר בצה"ל יודעים על קיומן מנהרות נוספות. לדוגמה, המנהרה הראשונה שנחשפה ותועדה, עומקה כ־25 מטרים. הריסתה המלאה דורשת ימי עבודה רבים. 
עבודת הצוותים בשטח מתבססת על עבודת המודיעין והאיסוף של צה"ל ועל ממצאים נוספים שנאספו בחודשים האחרונים. צוותי העבודה מנסים לאתר את המיקום של המנהרה שאותה יש להרוס והעבודה מתנהלת על פי תוכנית שנקבעה מראש. ההחלטה שהתקבלה בישראל בשלב הזה, היא שהפעולות להשמדת המנהרות ייעשו מהצד הישראלי בלבד ולא בצד הלבנוני. בצה"ל אומרים כי בעקבות הניסיון שהצטבר מרצועת עזה בשנה האחרונה, ההערכה היא שניתן, באמצעים שונים, להרוס את המנהרות מבלי לבצע פעולה מעבר לגדר.

עם זאת, לאור העובדה שמדובר בסוג קרקע שונה, בצה"ל יבחנו את תוצאות העבודות בשטח. אף שפעולה בצד הלבנוני זו כרגע אפשרות פחות סבירה, לא שוללים אותה לחלוטין בצה"ל. בשלב הזה, הכוננות הגבוהה בצפון תישמר גם בימים הקרובים. זאת על בסיס הכוחות הסדירים. במקרים בודדים, בעיקר במפקדת פיקוד הצפון, אושר גיוס נקודתי של אנשי מילואים שמסתכם בעשרות קצינים במפקדות השונות. גם חטיבת הקומנדו תישאר בצפון בכוננות גם בימים הקרובים. מעבר לכך, מרבית התגבורים של צה"ל הם לטובת אבטחת עבודות הגדר, אל מול איומים שונים מלבנון. 

צילום: דובר צה"ל
מומחה: "חפירה בסלעי גיר נמשכת שנים"
"סביר להניח שחפירת המנהרות מבעד לסלעים בהרי הגליל נמשכת שנים, בעומק של כ־15 עד 30 מטרים". כך אומר ד"ר מאור כהן, מומחה לגיאוגרפיה וסביבה, בעקבות המבצע לחשיפת מנהרות חיזבאללה. "הקרקע בהרי הגליל קשה ולא נוחה לחפירת מנהרות. אומנם מדובר בסלעי גיר, אבל זו לא קרקע חולית רכה כמו בגבול רצועת עזה", מסביר ד"ר מאור. 
לדבריו, "חפירה בסלעי גיר אינה יכולה להתבצע באמצעות כלי חפירה ידניים. סביר שהחופרים השתמשו בכלים מכניים, שהיו כנראה מקור הרעשים שתושבים ביישובים בגבול לבנון דיווחו עליהם כבר שנים. בעוטף עזה, לעומת זאת, היה קשה יותר לשמוע את רעשי החפירות, בשל החפירה בכלים ידניים באדמה החולית".
ד"ר מאור מציין יתרון משמעותי בחפירת מנהרות בצפון לעומת החפירה בדרום. "ברצועת עזה הקרקע החולית מתפוררת מיד לאחר החפירה ויש צורך לבטן אותה מיידית לפני שתקרוס", הוא אומר. "בקרקע החולית ברצועת עזה גם לא ניתן להגיע לעומק רב מדי, בשל מי התהום".