יוניפ"יל אישר את הערב (חמישי) קיומן של מנהרות הטרור בגבול ישראל-לבנון, והודיע כי הוא מקיים שיחות עם הצדדים בנושא. בהודעה מטעם הארגון נמסר כי "הממצאים בנושא יועברו לרשויות בלבנון". בתוך כך, שר החוץ הלבנוני, ג'בראן בסיל, גינה הערב את פעילות צה"ל בגבול בין המדינות, וטען כי היא מהווה הכנה למתקפה ישראלית על לבנון.



תיעוד מעבר מפעל הבלוקים בדרום כפר כילא לאתר חפירת המנהרה. קרדיט: דובר צה"ל

בנוסף, בסיל העביר מכתב תלונה לאו"ם, באמצעות נציג לבנון בארגון הבינלאומי, בעקבות ההודעות הקוליות שהעבירה ישראל, לפי דיווחים זרים, לאזרחים המתגוררים בקרבת הגבול, ואיימה עליהם לא להתקרב לגבול. 



מוקדם יותר היום נחשף קיומה של מנהרה נוספת. מפקד פיקוד הצפון, אלוף יואל סטריק, קיים בצהריים פגישה עם מפקד יוניפי"ל, הגנרל האיטלקי סטפנו דל קול. במהלך הפגישה לקח אלוף הפיקוד את מפקד יוניפי"ל לסיור במרחב מנהרת הטרור ההתקפית שנחשפה השבוע ונחפרה מהמרחב הדרומי של כפר כילא לשטח ישראל, כך לפי דובר צה"ל.

בצה"ל אמרו כי מפקד פיקוד הצפון הביע בשם צה"ל מחאה חריפה על הפרת הריבונות הישראלית על ידי ארגון הטרור השיעי במטרה לפגוע באזרחים ישראליים וציין כי מדובר בהוכחה נוספת להפרות החמורות של חזבאללה, המתעלם באופן בוטה מהחלטות האו"ם, ובראשן החלטה 1701. בצה"ל הדגישו גם כי האחריות על חפירת המנהרות על ידי ארגון הטרור בדרום לבנון מוטלת על ממשלת לבנון.
 
שר החוץ הלבנוני. צילום: רויטרס
שר החוץ הלבנוני. צילום: רויטרס

מפקד פיקוד הצפון מסר למפקד יוניפי"ל עזר של הכפר השיעי רמיה ובו מסומנת קבוצת בתים מהן נחפרת מנהרת טרור התקפית נוספת לשטח ישראל ודרישה ברורה כי יוניפי"ל יוודא את נטרול המנהרה מהצד הלבנוני של הגבול, וציין בפניו כי מי שייכנס לתוך המרחב התת קרקעי מסכן את חייו. כמו כן, הוא אמר כי האחריות לשלומם של תושבי דרום לבנון הגרים בסמוך לתת הקרקע החודר לישראל מוטלת על ממשלת לבנון.
המנהרה הנחפרת מרמיה חצתה לשטח ישראל, אך לא מהווה איום מידי על תושבי ישראל. צה״ל רואה בממשלת לבנון, צבא לבנון ויוניפי״ל אחראים על כל המתרחש בלבנון ובאכיפת החלטה 1701.
בדובר צה"ל הסבירו כי בצה"ל "ממשיכים את מסגרת המשימות של ״מגן צפוני", ועובדים כרגע בשלושה מרחבים לאורך הקו הכחול - כפר קילא, לבונה ורמיה. המאמץ מתקדם על פי התכנון עם אתגרים שידענו שיהיו. האתגר הראשון הוא החפירה בקרקע הייחודית הזו, שהנה חפירה איטית ומורכבת. אתגר נוסף הוא מזג האוויר אליו נערכנו מראש, תוך מתן מענה לוגיסטי מלא - דלק, מים ואוכל חם - לחיילים המעורבים בפעילות. הכוונה להמשיך בפעילות כפי שתוכננה מראש".