במהלך 2018 נוספו למניין החללים 43 חיילים ומשרתי קבע, כך לפי אגף כוח אדם בצה"ל שמפרסם היום (רביעי) את נתוני סיכום השנה, זאת לעומת 55 חללים ב-2017. מתוך החיילים שנספו, שמונה נפלו בפעילות מבצעית, שניים בתאונות צבאיות, 14 חיילים נהרגו בתאונות דרכים, תשעה בחשד לאובדנות ו-10 חיילים מתו מסיבות רפואיות.
על פי הנתונים, ישנה ירידה מאוד משמעותית בהרוגים מחשד לאובדנות - ב-2005-2011 היו כ-28-26 חללים והשנה מדובר במספר הנמוך ביותר בחמש השנים האחרונות.
הרוב המכריע של המתאבדים הוא בשירות חובה כמו בשנים קודמות. "רובם ככולם לא בהכשרה הראשונית שלהם", אומרים באכ"א, "זה נושא שבעבר היו לנו בו קשיים. החיילים המתאבדים אינם מוכרים לבריאות הנפש. כולם היו מעל שנה בצבא. זה מראה על דברים עמוקים יותר".

עוד ציינו באכ"א: "אנחנו מקנים למפקדים כלים איך לקיים שיח נכון וכמה חשוב ללמוד על החיילים שלהם. בשנתיים האחרונות שינינו את הפקודה שקשורה לשיח עם החיילים. בעבר המפקדים היו מבקרים חיילים רק עם אוכלוסיות מיוחדות והיום זה השתנה. כל הדברים הללו ביחד יש בהם כדי לסייע".

"בהרצאות ובשיעורים אנחנו מלמדים כיצד לזהות מצוקות וכל מה שקשור לצמצום נגישות לכלי נשק. חייל שלא יודע לאבטח הנשק למשל, עדיף שלא יישא אותו.
אין דבר כזה היום יציאה לחופשות מיוחדות עם נשק. יש פקודות מאוד מסודרות".