בעוד השבת גופתו של זכריה באומל ז"ל לארץ פורסמה היום (רביעי), ממשיכים כעת להתפרסם פרטים נוספים אודות המבצע הצבאי, אשר ניתן לו השם "זמר נוגה", שאפשר את השבת גופתו לארץ. 



אלוף משנה א', מפקד המבצע, סיפר כי "אני לא אשכח לעולם את הזיהוי הראשוני של הסרבל והנעליים. ישר זיהינו שזה סרבל שריון. כשהסתכלנו על הכיתובים מאחורה זיהינו את הכיתובים בעברית שנשמרו בצורה כל כך אותנטית וטובה, זיהינו את ההטבעה הצבאית בנעליים היה רגע מרגש". 



"לא יכולנו לעצור את הדמעות", הוסיף אלוף משנה א', "ידענו שסוף סוף, אחרי 37 שנים, השרידים נמצאים בידינו". עוד אמר האלוף כי "גם אם מדובר על 37 שנים שעברו, מדינת ישראל יצאה שלא מוותרים על אף חייל ולא מוותרים על אף נעדר". 



אלוף משנה ז'וסלין אלקסלסי, אמרה גם היא כי מדובר ב"יום מורכב ומשמעותי לכולנו. מזה 37 שנים, צה"ל ומדינת ישראל מרכזים מאמץ משותף של פעילות המודיעין, ושל חוקרי איתור הנעדרים כאן במחלקת הנפגעים. מדובר במאמץ מודיעיני, מחקרי ומבצעי"



"מאמצים אלו נשאו פרי, והיום נמסרה ההודעה למשפחתו של זכריה באומל ז"ל על הבאת גופתו ארצה. צהל ומדינת ישראל מחבקים את משפחת באומל ואת כל משפחות הנעדרים ומשפחות החללים שמקום קבורתם לא נודע. אנחנו נמשיך לעשות את כל הנדרש, על מנת להשיב הביתה את כלל החיילים מתוך חוב מוסרי וערכי עמוק לחיילים למשפחות ולעם ישראל", הוסיפה אלוף משנה אלקסלסי.