הפרטים לגבי העסקה מתבהרים: פרטים חדשים נחשפים בציר התיאום בין הרוסים לסורים בנוגע להשבת גופתו של זכריה באומל ז"ל, שנהרג בקרב סולטאן יעקוב במלחמת לבנון הראשונה, לפי העיתון הלבנוני "אל-אחבאר".
 
על פי מה שדווח ממקור צבאי סורי בכיר, האזור בו נמצאה גופתו של באומל, היה אזור פעילות של ארגון הטרור דאע"ש בסביבת הירמוך. במקום הייתה פעילות התקפית של צבא סוריה, ולכן היה צורך ב"תיאום מבצעי", כאשר צבא רוסיה נכנס לאזור, בחיפוש אחר גופת החייל בבית העלמין המקומי. בין היתר, כדי למנוע "אש ידידותית" של צבא סוריה לעבר הרוסים.
 
דברים אלה מתיישבים עם דבריו של שר ההסברה הסורי, עימאד סארה, בראיון טלוויזיוני. "סוריה לא ידעה בכלל שגופתו של החייל הישראלי נמצאת על אדמתנו", אמר השר. "אחרת הייתה מתנהלת לפי האינטרסים הלאומיים שלה - וזה מה שהיא עושה בדרך כלל". מקורות סורים הביעו הלם ממה שכינו "התנהלות חוצפנית של רוסיה, בעניין החייל הישראלי, ואף פגעה ברגשות של הסורים ובכבוד של מדינתם".
 

הם הדגישו, כי "המתנה של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, לראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, אינה זרה להם, מאחר וברקע מתקיים  תיאום ביטחוני וחילופי מידע בין רוסיה לישראל - בדרגים המודיעיניים והביטחוניים. שכן, מוסקבה עושה הכל כדי לשרת את מטרותיה בראשונה, ולהבטיח את היעדים הטקטיים והאסטרטגיים של ישראל באמצעות לחץ על הסורים ובני בריתם וניצול הנוכחות שלה בסוריה".
 
ב"אל-אחבאר" מציינים שהרוסים ביצעו את המו"מ עם גורמי דאע"ש במחנה הפליטים ירמוך, על מנת לשחרר את גופתו של באומל. מאחר ובית העלמין הופגז לא פעם בעבר, לא היה ניתן לאתר חפירות בו.

למרות ההכחשות של המשטר הסורי האתר "ערבי 21" הלונדוני דיווח בסוף השבוע כי המשטר הסורי השתתף בחיפושים אחר גופתו של באומל במחנה הפליטים ירמוך שממוקם ממערב לבירה הסורית דמשק.
 
על פי המקור שהעדיף להשאר בעילום שם המשטר הסורי ביצע חיפושים כמה פעמים לפני המהפכה במדינה ב-2011 בבית הקברות "שוהאדא אל-ירמוכ". האחרון בחיפושים אלה היה בשנת 2008, כאשר בוצע חיפוש רחב היקף אחר גופותיהם של שלושת החיילים - זכריה באומל, יהודה כץ וצבי פלדמן - אך לא איתר אותן. לדברי המקור, גם ארגון דאע"ש ערך חיפושים אחר גופותיהם של החיילים הישראליים לאחר שהשתלט על מחנה הפליטים הפלסטיני, אך לא הצליח להגיע אליהן.
 
מקורות אמרו עוד "כי בית הקברות היה תחת פיקוח של צבא השחרור הפלסטיני לפני המהפכה הסורית, והוא היה מאובטח, אך לאחר עקירת תושבי המחנה לפני כמה שנים, המשטר הסורי הפגיז את המחנה באינטנסיביות, ובכלל זה, איזור בית הקברות שנהרס כליל. לאחר מכן, המשטר הכריז על השטח כשטח צבאי תחת שליטתו ושליטת המשטרה הצבאית הרוסית, מה שהביא למבצע החיפוש אחר שלושת החיילים".
 
העיתונאי פלסטיני פאדי חטאב, החי באירופה, כתב בדף הפייסבוק שלו, כי כוחות המשטר הסורי קיבלו כבר ב-2008 מידע לפיו גופותיהם של שלושת החיילים והציוד שלהם הוטמנו בבית הקברות ירמוכ, עם שמות בדויים של פלסטינים. לדבריו, כאשר המשטר הסורי נכשל באיתור הקברים הוא פנה לאחד האישים המקורבים לחזית לשחרור פלסטין, שנמצא בקשרים קרובים גם עם ארגון פתח, שעל פי ההערכות הוא אחד הפלגים שהסתיר את גופות חיילי צה"ל כדי לשמש אותם בעסקת חילופי אסירים עתידית.
 
לדברי העיתונאי הפלסטיני, כאשר המשטר הסורי גילה שהאיש, שכונה על ידו "א.ב.ר", הסתיר מידע שהגיע אליו מגורמי הביטחון בדמשק, שגייסו אותו למטרה זו, הוא נעצר ועבר עינויים והתנכלות עד שהוא נפטר לאחר חודש של מעצר. אז, המשטר הסורי הכריח את בניו לקבור את גופתו בשעת לילה מאוחרת, מבלי לפתוח סוכת אבלים.