הכיוונים המרכזיים של התוכנית הרב־שנתית שהוצגה שלשום לקצינים הבכירים בצה”ל מדרגת אלוף משנה, כוללת 20 קבוצות עבודה בנושאים שונים. נושאים אלה מבטאים כוונה לביצוע שינוי עמוק בצבא כדי להתאימו לשדה הקרב המודרני, שבו מתמודד צה”ל עם אויב שונה לחלוטין מהצבאות הסדירים שאיתם התמודד בעבר.
 
במהלך הכינוס, שעליו פורסם לראשונה ב"מעריב", פרס הרמטכ”ל אביב כוכבי במשך כשעה וחצי את תפיסת עולמו הצבאית, ודיבר על מימוש תפיסות של הכרעה וניצחון גם מול ארגוני טרור שאיתם צה"ל מתמודד ומתקשה להגיע להכרעה ברורה בשנים האחרונות.
 
הרמטכ”ל אמר לקצינים הבכירים בהתייחס לסוגיית התקציב: “אני מכיר את המצקצקים והציניקנים ששואלים מהיכן יגיע התקציב, ואני אומר לכם - תסמכו עלי”. כוכבי ביקש מהקצינים ליזום ולהיות יצירתיים ללא קשר לסוגיות התקציב, והוסיף כי מקבלי ההחלטות איתו בנושא הזה. עוד הוסיף הרמטכ”ל ששינויים ורפורמות עמוקות יבוצעו גם באמצעות הסטת תקציבים בתוך הצבא.
 

הרמטכ”ל סבור כי למרות השינויים שהיו בצה”ל בשנים האחרונות, מבנה הצבא המסורתי חייב לעבור שינוי מהפכני כדי להתאים ללחימה מול ארגוני טרור בעלי יכולות צבאיות גבוהות, כמו חיזבאללה וחמאס.
 
לשיטתו של כוכבי, ניתן להגיע להכרעה ולניצחון ברור גם מול צבאות טרור אלה. גם בכינוס בגלילות חזר כוכבי על הבעיה המובנת של התמודדות צבא סדיר מול צבאות טרור, וטען שניתן לקצר משמעותית את משך העימותים הצבאיים ולהגיע להכרעה צבאית, גם מבלי לכבוש שטח לאורך זמן.
 
למעשה, התוכנית הרב־שנתית אמורה להביא לידי ביטוי גם תכנון לשינוי מבני מעמיק בתוך הצבא. זאת מתוך תפיסה של שילוב ואינטגרציה בין הזרועות – מה שמכונה רב־ממדיות - והגדלת היכולות הקטלניות והאפקטיביות של הכוחות הלוחמים.
 
קבוצות העבודה השונות שהוצגו בכנס התוכנית הרב־שנתית של צה”ל עוסקות בשורה של נושאים, בהם: תמרון קטלני בחזית, בלחימה רב־ממדית, כאשר בידי הכוח המתמרן יהיו הרבה יותר אמצעים להפעלת אש - מרמת הציוד של הלוחמים ועד לשימוש נרחב יותר בפלטפורמות אוויריות, ארטילריה מדויקת ועוד.
נושא נוסף הינו שיבוש וסיכול פעולות האויב, ותחת התפיסה הזו צה”ל חייב לשפר את המענה ההתקפי לפגיעה ביכולת הרקטית של האויב, ולא רק באמצעים הגנתיים כמו כיפת ברזל. 
 
גם בהגנת הגבולות בצה”ל מעוניינים לפתח תפיסה שבה יעשה שימוש בטכנולוגיות מתקדמות, ובהן יכולות רובוטיות ורכבים אוטונומיים להחזקת גבול. כבר בתקופה הקרובה מתכננים בצה”ל לערוך פיילוט בנושא. 
 
קבוצות עבודה שונות עוסקות בתחומים נוספים הקשורים ללחימה ובעליונות מודיעינית. קבוצות עבודה נוספות עוסקות בכוח אדם - השארת הטובים בצבא ועוד.
חברי הכנסת עפר שלח (כחול לבן) ועמר בר־לב (לשעבר בעבודה) עסקו בנושא זה לעומק בשנים האחרונות. לדברי שלח, הבעיה עם התפיסה הזו של כוכבי היא שמדובר בתוכנית שאינה עולה בקנה אחד עם הרעיונות שהנחו את ראש הממשלה בנימין נתניהו בכתיבת התפיסה הביטחונית המכונה 2030, שאינה מבוססת במרכזה על תמרון קרקעי. לפי שלח, ללא התחייבות של הדרג המדיני והגדרת תפיסת ביטחון והישג נדרש לצבא, חוסר החפיפה בתוכניות וחוסר הקשב של הדרג המדיני לעיסוק ומעורבות מעמיקה בנושא עלולים להוביל להוצאה תקציבית אדירה ללא קבלת תכלית קוהרנטית, שתבוא לידי ביטוי במלחמה הבאה.