משפחתו של אברה מנגיסטו, הנמצא בידי חמאס כבר 5.5 שנים, נועדה אתמול (רביעי) עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, וביקשה ממנו לעשות הכל כדי להביא לפתרון לסוגיית האזרח הנעדר בעזה. כלי תקשורת פלסטינים דיווחו כי בני המשפחה הגיעו יחד עם חבר הכנסת לשעבר, שלמה מולא, והמנהיג הרוחני של העדה, קייס אביהו עזריה, אל המוקטעה, ודרשו מיו"ר הרשות לעשות הכל על מנת להביא לשחרור בנם.

יו"ר הרשות הדגיש בפני המבקרים את הצורך בהשגת שלום צודק ובר-קיימא על בסיס הלגיטימיות הבינלאומית, ולהביא לסיום הסכסוך: "בעניין אנושי והומני אין חילוקי דעות. פעמים רבות ישראלים נכנסו בטעות לשטחי הרשות ודאגנו להשיבם לישראל בשלום, כך כולם אמורים לעשות." אמר.

אבו מאזן פנה אל אביו של מנגיסטו, איילין, ואמר: "כך כולם אמורים לנהוג ולעשות, אין שום הצדקה אנושית שבנך עדיין מוחזק בשבי. אני רואה את העצב והכאב שבעיניך אני מבטיח לך לעשות את כל המאמצים בכל הערוצים הקיימים בכדאי שהאור והחיוך יחזור אליך". 

אבו מאזן נפגש עם בני משפחת מנגיסטו. צילום: הרשות הפלסטינית
אבו מאזן נפגש עם בני משפחת מנגיסטו. צילום: הרשות הפלסטינית
חה"כ לשעבר מולא אמר שהעדה האתיופית רואה ביו"ר הרשות כשותף לתהליך השלום וסיום הקונפליקט שנמשך זמן רב. לדבריו, הוא פעל בעבר בכנסת למען פתרון שתי המדינות וסיום הקונפליקט "בני העדה האתיופית הנם שווי זכויות בחברה הישראלית, ואין להם קול בהחלטות המדיניות". 

המנהיג הרוחני של העדה הדגיש כי השלום הוא "צורך אלוהי", ואמר כי "אנחנו מקווים שיושג. אבו מאזן מאמין בשלום ופועל כדי להשיג אותו". הוא סיכם: "אנחנו מאושרים מהמפגש הזה עם איש השלום הזה, שפעולותיו מדברות בעד עצמן. אנחנו מקווים שתסייעו לנו כדי להשיג כל מידע על השבוי מנגיסטו, שנמצא כעת בעזה בלי בני המשפחה שלו".

אביו של אברה, איילין מנגיסטו אמר: "אנחנו אנשים שמאמינים בשלום וחמלה. הגיע הזמן שבני יקבל את היחס הראוי לבני אדם וישוב אלינו הביתה. עברנו עלינו 5 שנים של חושך אנחנו לא יודעים אם בריא או חולה אם הוא אוכל אם הוא ישן אם הוא מקבל טיפול רפואי .כל יום שהוא שם מסכן את חיו".
 
אילן מנגיסטו, אחיו של אברה, סיכם את הפגישה כטובה ואמר כי הוא מקווה שאבו מאזן יצליח להביא סוף לטרגדיה הזו: "אברה אחי הוא אזרח שחצה בטעות את הגבול עקב תשישות נפשית לכולנו צריכה להיות חובה מוסרית בדאגה לעוולות הומניטריות".