על אף השקט היחסי היום (חמישי) ביישובי עוטף עזה, לאחר שיגורי הרקטות בימים האחרונים, במערכת הביטחון מעריכים כי המצב נפיץ ביותר, בעיקר בגלל הבחירות שיתקיימו ביום שלישי הקרוב. להיקף האירועים האלימים הצפויים על הגדר מחר ולמספר הנפגעים במהלכם עשויה להיות השפעה משמעותית על מהלך הבחירות.
 
לכולם ברור שהשקט שברירי ביותר, ואירועי השבוע שעבר המחישו זאת היטב. בעקבות מותם של שני פלסטינים מירי צה"ל הגיעה תגובה מהירה של שיגור רקטות אל עוטף עזה, ורחפן הטיל מטען נפץ על רכב צבאי. בצה"ל עושים מאמץ שמספר הנפגעים בהפרות הסדר יהיה קטן ככל האפשר, מתוך הנחה כי מספר נפגעים גבוה יוביל להסלמה. בימים הקרובים, עד לבחירות, תישמר רמת הכוננות הגבוהה בדרום וגם בצפון, בעיקר בגבול ברמת הגולן.
 
כזכור, הבוקר התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו בראיון לתוכנית "דקל־סגל" בכאן ב' לאפשרות של מבצע צבאי ברצועת עזה ואמר: "לא תהיה ברירה אלא להיכנס למלחמה מול עזה. יש גורם טרור שרוצה להשמיד אותנו". הוא הדגיש: "מלחמה היא מוצא אחרון".
 

על השאלה בנוגע להבטחתו בעבר למוטט את שלטון חמאס השיב: "כנראה שזה הולך לקרות. ייתכן שיהיו עוד צעדים צבאיים משמעותיים לפני המערכה הכוללת. אני פועל באחריות ובשיקול דעת ולא מסכן את חיי חיילינו ואזרחינו רק כדי לקבל מחיאות כפיים. נפתח במערכה ברגע המתאים ביותר, אני אקבע אותו. לא אתחיל אפילו שנייה אחת לפני שהתנאים יהיו אופטימליים".

בתגובה על דבריו של נתניהו אמר חבר הלשכה המדינית של חמאס, עטאללה אבו א־סבח: "חיילי צה"ל ייאלצו לעמוד מול התנגדות עזה, שתגרום לאבידות בקרב הכיבוש. לא מן הנמנע שנתניהו ייצא למלחמה בימים הקרובים, אך הוא לא ימצא פרחים ושטיח אדום בדרכו ולא את החייל הערבי שלחם נגדו במלחמות הקודמות. הוא ימצא מתנגד חזק שיתעמת עמו. אל תשכחו שהערים שהקימה ישראל בתוך האדמה הכבושה נמצאות תחת הטילים שלנו".
 
בעוד ועדת צעדות השיבה ושבירת המצור מתכננת להוציא גם מחר אלפים להפגנות יום השישי בחמישה מוקדים לאורך הגבול, יו"ר הוועדה הקטארית לבנייה מחדש של הרצועה, מוחמד אל־עמאדי, פרסם אזהרה: "עזה סובלת מקריסה כמעט טוטאלית בכל התחומים, והמצב עלול להביא לפיצוץ שאיש אינו יכול להעריך את ממדיו. יש לפעול לאלתר ובמהירות. העמדה של קטאר היא ברורה – לתמוך בסוגיה הפלסטינית היום ובעתיד. המטרה היא לאפשר למוסדות בינלאומיים לפעול ברצועת עזה בהגדלת הפרויקטים ההומניטריים שישרתו את האזרחים הפלסטינים. קטאר מתנגדת לפתרונות שהרשות הפלסטינית לא תסכים עליהם, מה עוד שהעמדה שלנו היא נגד ההתנחלויות. לכן אנחנו פועלים במטרה להביא לפיוס פנים־פלסטיני ונהיה הראשונים שנתרום לעניין זה".