מסקר מיוחד שנערך ביוזמת עמותת "מרכז מלחמת יום הכיפורים" לציון 46 שנים למלחמה עולה כי 70% מהציבור בישראל חוששים שההפתעה שהתרחשה באוקטובר 1973 עלולה לחזור על עצמה, לעומת 30% בלבד מהמשיבים, שטענו כי הדבר לא יכול לקרות שוב.
 
הנתון בולט בייחוד בקרב גברים בני 50־64, רובם, ככל הנראה, בניהם של לוחמי מלחמת יום הכיפורים או לוחמים שהתגייסו לאחר המלחמה. עוד נבדקה בסקר השאלה אם מלחמת יום הכיפורים נתפסת ככישלון מדיני ומודיעיני או כניצחון בזכות גבורת הלוחמים. 40% מהמשיבים תופסים את המלחמה ככישלון וכניצחון גם יחד, לעומת כ־29% הרואים בה כישלון מדיני ומודיעיני. 21% מהמשיבים רואים בה ניצחון בשל גבורת הלוחמים.
 
יצוין כי רק חמישית מהצעירים, בני 18־35, חושבים שהמלחמה מזוהה עם ניצחון הלוחמים בשטח. בפרוס השנה ה־46 למלחמה, סבור רוב הציבור (55%) שמלחמת יום הכיפורים קיבלה את המקום הראוי לה במורשת ובזיכרון הלאומי של מדינת ישראל, לעומת 28% הסבורים שהמלחמה לא זכתה לו. באופן מפתיע, כ־60% מקרב האוכלוסייה החרדית בארץ חושבים שהמלחמה לא קיבלה את מקומה הראוי בכל הנוגע להנצחתה.
 

רמי סווט, מראשי "מרכז מלחמת יום הכיפורים", בעצמו לוחם במלחמה ואח שכול, אומר: "לצערנו, צעירים רבים כיום לא יודעים כמעט דבר על מלחמת יום הכיפורים. דור הלוחמים שנשאו על גבם את הפעולה ההרואית - ממגננה למתקפה ועד לניצחון בשדה הקרב – הוסיף שנים. זה הזמן לפעול ולחזק את המודעות בקרב צעירים ובוגרים לגבורתם ולחלקם של הלוחמים שנשאו על גבם את הניצחון ואף שילמו מחיר כבד מנשוא, להנציח את זכר הנופלים במקום ייעודי לכך ולשמר את ההיסטוריה של הקשה במלחמות ישראל עבור הדורות הבאים".
 
הסקר, שנערך בידי מכון הסקרים "מאגר מוחות", בדק 502 נשאלים המייצגים את כלל האוכלוסייה הבוגרת היהודית בישראל, לפי פילוח של גברים ונשים, צעירים ומבוגרים, דתיים־מסורתיים, לאומיים, חרדים וחילונים.
 
"מרכז מלחמת יום הכיפורים" הנו יוזמה של לוחמים בוגרי המלחמה מכל החילות, שהתאגדו בשנה האחרונה כעמותה במטרה לשמר את זכרה של מלחמת יום הכיפורים, להנחיל את תולדותיה לדורות הבאים, להנציח את הנופלים בקרבות ולשמש בית ומקום של כבוד למשפחות השכולות. מלחמת יום הכיפורים גבתה מחיר כבד: 2,673 הרוגים, 7,251 פצועים ו־301 שבויים. עד היום ישנם 12 נעדרים שטרם אותרו והובאו לקבורה בישראל.