מפקד חיל האוויר, האלוף עמיקם נורקין, הורה על הקמת צוות תחקיר מיוחד לאחר הצפת בסיס חצור, שגרמה לנזקים בשווי מיליוני שקלים. אמש חזר הבסיס לפעילות, ולאחר מכן קיים מפקד החיל תחקיר ראשוני שיבחנו את אירועי ההצפה בבסיס.

פגישת התחקיר נערכה בנוכחות פורום הפיקוד הבכיר, במהלכו אמר נורקין: "ההצפה - אירוע שלא עומד בקנה עם המצופה מהחיל. יש חשיבות לתחקר את האירוע ולהפיק ממנו לקחים". בעקבות הפגישה, הורה נורקין על הקמת צוות מיוחד על מנת להפיק מסקנות מהאירוע.

"הקמת צוות תחקיר המומחים, בראשות סגן-אלוף ת׳, צפוי לבדוק את הסיבות לירידת הכונונת המבצעית, בעקבות ההצפות. נדגיש כי חיל-האוויר המשיך להחזיק את הכוננות המבצעית בכל שאר בסיסי החיל", ציין נורקין.

בנוסף, הודה כי נעשו שגיאות ביחס למידת הזהירות שננקטה לפני הסערה: "טעינו בכך שלא פינינו את המטוסים מהאזורים שהיו בסכנת הצפה בבסיס בחצור. עם זאת, אני מביע הערכה למפקדים, הטכנאים ואנשי מערך הבינוי בתפעול האירוע בשטח, על נחישותם והפעולות שביצעו לאורך שלושה ימים על מנת להחזיר את הבסיס לפעילות". 

כזכור, בשל מזג האוויר הסוער שפקד את הארץ בשבוע שעבר, מספר מטוסי קרב שהיו בהאנגרים שהוצפו באחד מהבסיסים ניזוקו. על פי ההערכות, ההצפות גרמו לנזק כלכלי כבד, באומדן של מיליוני שקלים. כמות הגשמים החריגה במהלך סוף השבוע הובילה לכך שאחד הנחלים הסמוכים לבסיס עלה על גדותיו. על פי ההערכות, בהאנגרים שבהם אוחסנו המטוסים מפלס המים עלה מעל לגובה של מטר, ובחלק מהמקרים אף הגיע עד לגובה של כמטר חצי.