צה"ל פרסם היום (שישי) בפלטפורמות בערבית כי גם בתקופת הקורונה, מפקד גיס 1 החדש בצבא סוריה, לואא׳ עלי אחמד אסעד, ממשיך לסייע ולאפשר לארגון הטרור חיזבאללה להתבסס בחזית רמת הגולן. בסרטון שפורסם נראה מפקד הגיס הנכנס בסיור בחזית שכלל מעבר באתרים המוכרים בשימוש חיזבאללה עם אחראי מפקדת הדרום של חיזבאללה, חאג׳ האשם.

"התבססות חיזבאללה בסוריה ובחזית רמת הגולן בפרט, נועדה לאפשר לארגון לייצר תשתית פח״ע נגד מדינת ישראל ועושה זאת בשיתוף פעולה ובחסות המשטר הסורי - לא נאפשר התבססות זו! המשטר הסורי ימשיך לשאת באחריות לכל פעולה עוינת משטחו. המזהיר יצא ידיי חובתו", אמר דובר צה"ל בערבית, אביחי אדרעי.

כזכור, התקשורת בלבנון דיווחה במהלך סוף השבוע שעבר על חיסולו של מוחמד עלי יונס, האחראי על איתור "מרגלים וסוכנים" בדרום המדינה. יונתן, שהתגורר בעיירה ג'יבשית בדרום המדינה, ונחשב לאחד המפקדים הבכירים של חיזבאללה באזור.

על פי הדיווחים השונים, הוא נורה ונדקר על ידי אלמונים, כעת שנסע ברכבו בין העיירות קאקעיית אל-ג'יסר וזוטר המערבית. מותו נקבע במקום והמשטרה עצרה חשוד ברצח. ארגון חיזבאללה הודיע על "מות קדושים של מוחמד עלי יונס", ומסתמן כי שהרצח היה על רקע התפקיד הביטחוני שלו בארגון השיעי-לבנוני.