בניגוד למגמה העולמית של ירידה במספר ראשי החץ הגרעיניים בשנת 2019, ישראל העלתה את מספר ראשי החץ הגרעיניים שברשותה, מ־80 ב־2019 ל־90 בשנה הנוכחית. כך עולה מדוח של המכון הבינלאומי לחקר השלום בשוודיה. 

על פי הדוח, בשנה שעברה ירד מספר ראשי החץ הגרעיניים שבידי תשע המדינות שברשותן נשק גרעיני מ־13,865 ל־13,400. עוד עולה כי מתוך תשע מדינות אלה, ארה"ב, בריטניה, רוסיה וצרפת פרסו בשנה שעברה 3,720 טילים עם ראשי חץ גרעיניים, כאשר 1,800 מתוכם הוצבו במצב של כוננות גבוהה. 

במכון מסבירים כי הירידה במספרם הכללי של כלי הנשק הגרעיניים בעולם נובעת מפירוקם של כלי הנשק הגרעיניים של רוסיה וארה"ב, שמחזיקות יחדיו ביותר מ־90% מהנשק הגרעיני בעולם. למרות זאת, סיום תוקפה של האמנה על הנשק האסטרטגי שנחתמה ב־2010 בין שתי המדינות וחוסר ההתקדמות של הסכם חדש "מהווים סכנה לעלייה מחודשת של ייצור כלי הנשק הגרעיניים". סיבה נוספת לדאגה היא כישלונו של החוזה שנחתם ב־87' על הגבלת כלי הנשק הגרעיניים לטווח בינוני וקצר.

האמריקאים והרוסים משקיעים סכומים גדולים במודרניזציה של המערך הגרעיני שלהם. זאת, בניגוד למגמה שהסתמנה לאחר סיום המלחמה הקרה לצמצום תפקידו של הנשק הגרעיני בהגנה הלאומית. במסגרת נתונים מדאיגים אלו, סין מפתחת מטוסים עם חימוש גרעיני, הודו ופקיסטן מרחיבות את תוכניותיהן לחימוש גרעיני, וקוריאה הצפונית הגבירה את ניסוייה בטילים לטווח קצר. לסיכום, הדוח מצביע על ירידה מסוכנת ב"שקיפות היכולת הגרעינית של המדינות".