על רקע ההתחממות בדרום והמשך טרור הבלונים, המסר שמעבירה ישראל באמצעות המתווכים המצרים והקטרים הוא - לא נכניס את הכסף הקטארי לרצועת עזה וגם לא נפעל להקלות נוספות תחת לחץ וסחטנות של חמאס באמצעות פעולות טרור. 

שריפה בנחל הבשור (צילום: דני בן דוד, קק"ל)

העמדה בישראל היא שניתן להתקדם במסלול של הקלות על מנת לפתור את המצוקה הכלכלית הקשה ברצועה. עם זאת, כדי שניתן יהיה לחזור למסלול הזה חמאס צריך להפסיק לאלתר את שיגור הבלונים לעבר עוטף עזה. העמדה הזאת רווחת בשיחות בדרגים השונים בישראל וגם עם המתווכים. בשלב הזה מחפשים במערכת הביטחון את הנתיב שבו ניתן יהיה לבלום כבר כעת את ההסלמה, לפני שהגזרה תבער מחדש.

כך או כך, במערכת הביטחון נערכים לכך שטרור הבלונים יימשך גם בימים הקרובים. צה"ל ימשיך לתקוף ברצועה, אבל בשלב זה הוא מתמקד בתקיפות נגד יעדי תשתית ולא בפגיעה בפעילי חמאס או במי שעומד מאחורי שיגור הבלונים. זאת על מנת שלא לדרדר את המצב להסלמה נוספת. למרות השריפות הרבות, לעומת ההסלמה ב־2018 הנזק לשטחים המיוערים ולגידולי שדה בעוטף עזה קטן משמעותית, בין השאר בשל הפקת לקחים ועבודה יעילה יותר של צוותי הכיבוי ושיתופי הפעולה בין כוחות כיבוי האש, קק"ל, צה"ל והרשויות המקומיות.