בעקבות הפיגוע בעיר: עורך הדין אמנון אבידר, תושב ראש העין, הפנה מכתב לח"כ מיכאל ביטון (כחול לבן), השר לעניינים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון. במכתב ביקש עו"ד אבידר שצה"ל יטפל בפרצות המקיפות בראש העין וגובלות באזורים שונים עם שטחים פתוחים המובילים ליהודה ושומרון ולכפרים ערביים. 

עוד קודם לכן פנה ראש עיריית ראש העין, תת אלוף במילואים שלום בן משה, לשר הביטחון בני גנץ (המתגורר בעיר), וקרא לו להורות לטפל באופן מיידי בסוגייה. לדברי ראש העיר, כוחות המשטרה תגברו באופן משמעותי את האבטחה באזור הגדרות בשכונות המזרחיות, הסמוכות למוסדות חינוך. הדרישה עוסקת בעיקר בתגבור של ניידות, סיורים ומצלמות אבטחה. 

יחד עם זאת, טוען ראש העירייה כי צה"ל חייב לפעול מיידית לסגירת אותן פרצות המאפשרות מעבר חופשי וקל לראש העין ולכל היישובים מדרום ומצפון לעיר. בנוסף, בעת חצייה דרך ראש העין - העלייה על כביש 5 מחד ועל כביש 471 מאידך היא קלה ומובילה דרך פתח תקווה אל מרכז המדינה.

עו"ד אבידר, כתושב השכונה, פנה לחבר הכנסת מיכאל ביטון וביקש את מעורבותו. הוא ביקש תשובה כי משרד הביטחון מטפל בנושא והנחה את צה"ל לפעול בעניין. 

תיעוד המעצר בג'נין. צילום: דוברות המשטרה

הפניות של ראש עיריית ראש העין ושל עו"ד אבידר הן תוצאה של פיגוע הטרור שאירע באתר בנייה הנמצא בשלבים מתקדמים בראש העין. האירוע עורר בהלה רבתי בעיר ובשכונות החדשות בפרט.

אתמול הותר לפרסום, בהמשך לפרסום הראשון במעריב, כי החשוד בדקירת הישראלי שנפצע באורח קשה בגרם מדרגות באתר בנייה בראש העין ביום שבת הנו פלסטיני מג'נין. עוד פורסם כי האירוע נחקר כאירוע טרור. לוחמי הימ"מ עצרו את החשוד בשבוע שעבר והוא שיחזר את ביצוע המעשה.