הפרשן לענייני ערבים, אבי יששכרוף, התארח הבוקר (רביעי) בתוכניתו של אראל סג"ל ב-103FM, והעניק את פרשנותו בנוגע להסכם השלום בין ישראל ואיחוד האמירויות, וההתפתחויות במזרח התיכון.

אבי: "יש פה שינויים בלוחות טקטוניים מטורפים ברמה של המזרח התיכון. כמה עשרות שנים מדינת ישראל גדלה פה עם האתוס של הסכסוך ערבי ישראלי? אין יותר. יש סכסוך בין גורמים בעולם הערבים, אבל רוב המדינות הסוניות בצד הישראלי".
סג"ל: "זה קשור לדעתי גם לארה"ב, אני יותר ויותר סובר, ונזהר מאמירות חד משמעיות שטראמפ ינצח, הדמוקרטים בהיסטריה, נהנו בהתחלה מהפגנות ועכשיו זה חוזר כמו בומרנג. אתה לא חושב שהסונים דואגים? הם לא שוכחים מה אובאמה עשה להם".

אבי: "הם דואגים לעצמם, בתוך המחנה הסוני יש היפרדות, יש חבירה לצד הישראלי של המדינות הסוניות המתונות, אפילו האחים המוסלמיים, טורקיה שיש לנו קשרים דיפלומטיים".
סג"ל: "הסחר איתם עלה במיליארד דולר".

אבי: "קטאר שנותנת חסות לחמאס, מי סגר לנו את הבסטה? קטאר, מוחמד אל עמאדי, רץ בין שב"כ לצה"ל כדי לסגור עסקת הפסקת אש".
סג"ל: "אתמול היה לי ויכוח עם קלמן בתוכנית, הוא אמר 'איך אפשר לקבל את זה שאין הרתעה ישראלית' וכו'. אמרתי שאנחנו בסיטואציה כמעט בינארית של אחד או אפס, זה נורא קל להגיד שאפשר להתחיל סיכולים ממוקדים, אבל אני מאמין שגם מערכת הביטחון משוכנעת שכל הסלמה יכולה להוביל לתוך מבצע צבאי ברצועת עזה, ואז זה אומר שאם אנחנו מתגלגלים למבצע צבאי, מי נשאר עם הבעיה של עזה? אין מי שייקח אותה".

אבי: "החלופות שיש למדינת ישראל זה בין חרא לבין עוד יותר חרא. עכשיו תבחר מה הכי חרא. האם אתה משחק את הטנגו המוזר עם חמאס ואנחנו משחקים?".
סג"ל: "לחלוטין".

אבי: "או שאתה אומר אני נכנס ברבאק? עזבנו את התחנה מזמן בנוגע לחמאס, וגם חמאס מבין את זה. סינוואר בשונה מנסראללה הוא מנהיג פרגמטי שאכפת לו מהציבור, נסראללה לא שם קצוץ על לבנון מצידו שתישרף, אבל העזתים מעריצים את האיש, למה?".
סג"ל: "צריך את הכסף".

אבי: "ברור, אמר נדליק קצת את העסק נקבל את הכסף ואז נראה".
סג"ל: "בוא נעשה סדר, ישר מאשימים אותי כביביסט אבל אני מחזיק בדעה זו מתמיד, מלחמה זו אופציה האחרונה. בניגוד לחזבאללה שידרוש יותר מאמץ, אם מדינת ישראל הייתה חשה איום קיומי מהרצועה - זה יכול להסתיים בשלוש שעות. אפשר לכבוש את הרצועה, זה יעלה מחיר דמים אבל מה הבעיה? אני חושב שגם בצבא וגם בחמאס מבינים את זה - אם אין חמאס שם זה ישראל. לכן, זה צריך להיות צעד אחרון, אם אתה הולך להיכנס למבצע צבאי ברצועת עזה אתה צריך לקחת בחשבון שאתה לוקח את זה עליך".

אבי: "לכולם יותר נוח שסינוואר לוקח את המושכות ושומר יחסית על סדר. הבעיה עכשיו היא הקורונה, הקפיצות הדרמטיות, 30% בכל יום, פתאום 460 ומשהו רק היום".
סג"ל: אתמול יצא מחקר שאומר שאין קשר, זה מאוד מעניין, בין סגר למספר חולים אלא הקשר הוא לצפיפות אוכלוסין".

אבי: "לפני חודש אמרתי לך שעזה זה המקום הכי בטוח מבחינת קורונה בעולם כי לא היו שם חולים".
סג"ל: "אולי לא בדקו?".

אבי: "בדקו, הייתה שמועה".
סג"ל: "אם מכניסים את כל הידע על הנושא, צפיפות אוכלוסייה מעלה את הסיכון, גם בביוב יש יכולת הדבקה ממחקר שנעשה בהונג קונג, מחנות פליטים עם צפיפות מהגבוהות בעולם".