בעקבות הירי מהרצועה: ראש מטה פיקוד דרום לשעבר, תא"ל במיל' צביקה פוגל, עלה היום (רביעי) לשידור בתכנית הבוקר של גדי נס ברדיו 104.5FM, והתייחס למתיחות בגבול עזה, ולירי הרקטה אמש, בעת חתימת ההסכמים עם בחריין ואיחוד האמירויות. "צריך לפגוע ישירות בכל מבקשי רעתנו - חייבים לשים קו אדום אחיד. הם ירימו דגל לבן מהר", אמר פוגל.

"אין צורך לכבוש את עזה, רק לתכנן סיכולים ממוקדים" הגיב פוגל לטענות כי יש לעשות פעולה דרסטית ברצועה. "אני מבטיח שאיסמעיל ענייה, אחמד סינוואר ומוחמד דף הם לא ג'יהאדיסטים, הם רוצים לחיות לכבוש את ישראל ולהקים את פלסטין. כשהם יבינו שזה לא אפשרי, כי הם ישלמו בראשם, הם יסתפקו ברצועה", אמר.

עוד הוסיף כי "אז אפשר יהיה לעשות מעזה סינגפור, כמו שאביגדור ליברמן אומר. צריך להילחם בחמאס ולמגר את הקורונה, שני המהלכים נמצאים כרגע במקומות לא נכונים: אשדוד היא עיר אדומה מקורונה וגם מצבע אדום אבל למה אתם המומים מזה?". 

רגע הנפילה באשדוד. צילום: עיריית אשדוד

כולם קוראים לשטח את רצועת עזה. מה עמדתך?
"כמו שאמרתי, לא צריך כבוש את עזה ולשלוט בשני מיליון פלסטינים, אבל כן לפגוע ישירות בכל מבקשי רעתנו. צריך להגדיר כל מי שעובר לפעילות נגד ישראל, בין אם חמאס או בבגדים אזרחיים, דמו בראשו. חייב לצייר קו אדום ואחיד. מחסלים אחד, אם אחר קם, מחסלים גם אותו, אחד אחר עד האחרון שבהם. מה יש להם יותר, מנהיגים או רקטות? הם ירימו דגל לבן מהר. ברגע שזה יקרה, הרצון שלהם להקים מדינה יהיה חזק יותר מהרצון לחסל אותנו".

ככה אתה תקבל 200 רקטות על תל אביב.
"מדיניות חוץ זו גם שיטה. אם נמכור F35 גם הם יחתמו על הסכם. זה לא עובד ככה, הם בני חסות של איראן וארגוני טרור. ברגע שתהיה אחידות בתוך האדמה, מעליה ובאוויר כולנו נרוויח מזה. נתניהו רוצה רק שקט בכסף וזה לא מצליח לו".