ועדת החוץ והביטחון בכנסת, קיימה היום (שני) דיון מהיר בנושא "מאבק נציגי הלוחמים והמשפחות השכולות של הקרב בג'נין נגד הסרט 'ג'נין ג'נין'". ח''כ גדעון סער שניהל את הדיון, העלה להצבעה הצעת החלטה, אשר תישלח ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לפיה "יש לאסור את הקרנת הסרט והפצתו בישראל".

ההצעה התקבלה פה אחד, ובה נקבע בנוסף כי הסרט "מהווה עלילת דם נגד צה''ל והלוחמים, שפעלו למופת בג'נין במהלך מבצע 'חומת מגן' ובאופן המוסרי ביותר". 

בקרב על ג'נין במהלך מבצע חומת מגן (צילום: דובר צה''ל)
בקרב על ג'נין במהלך מבצע חומת מגן (צילום: דובר צה''ל)

ח''כ אלעזר שטרן, שיזם את הדיון בוועדה, מסר: "כבר 18 שנה שנציגי הלוחמים והמשפחות השכולות מהקרב בג'נין מתמודדים כנגד הסרט, אני קורא למשרד הביטחון למנות נציג מטעמו שיוביל את הנושא הזה. אין שום הגיון בכך שמשפחות שכולות ולוחמים ילחמו על טיהור שמם של יקיריהם ושל צה"ל".

ח''כ משה 'בוגי' יעלון, אשר כיהן כסגן הרמטכ''ל במהלך מבצע "חומת מגן", הצטרף לדבריו של שטרן ואמר: " אנחנו לא זקוקים לטיהור שם הלוחמים - הוא טהור מבחינתנו, אבל יש פה סרט שהוא המשך עלילת דם, ועלינו לעשות כל שלעיל ידינו וסמכותנו, כולל חקיקה, לסיים את האירוע הזה".

מוחמד בכרי בביהמ"ש - צילום: אבשלום ששוני

ראש אגף המבצעים בצה''ל, אלוף אהרון חליוה, השתתף גם הוא בדיון כדי להביע את תמיכת צה''ל במאבק הלוחמים והמשפחות השכולות. במהלך הדיון אמר חליוה: "המאבק בסרט ממלא שלוש תכליות. הראשונה, לתקן את העוול שנגרם ללוחמי צה''ל. השנייה, לתקן את הרושם המופרך שיצר הסרט לגבי פעילות צה''ל. ושלישית, לשדר מסר ברור ללוחמים בהווה ובעתיד, המדינה עומדת מאחוריכם".