מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו, אישר היום (שלישי), כי ארצות הברית תמכור כ-50 מטוסי F-35 לאיחוד האמירויות. שווי העסקה הכולל עולה על 23 מיליארד דולרים.

כחלק מהעסקה, ארצות הברית תמכור לאיחוד גם 18 כלי טיס בלתי מאוישים. כל כלי התעופה מצוידים במערכות הגנה מתקדמות הן להתקפות מהאוויר והן להתקפות מן הקרקע.

מטוסי F-35 "אדיר" של חיל האוויר. צילום: דובר צה"ל

כזכור, לפני כשבועיים הודיעו ראש הממשלה בנימין נתניהו, ושר הביטחון בני גנץ, כי מדינת ישראל לא תתנגד למכירת המערכות המתקדמות לאיחוד האמירויות. ההודעה הגיעה לאחר שגנץ שב מארצות הברית, שם חתם על הסכם שיבטיח את עליונותה הטכנולוגית של ישראל באזור המזרח התיכון.

שר הביטחון טען כי רק בעת ביקורו בארה''ב, נודע לו על העסקה המתגבשת בין איחוד האמירויות לארצות הברית, וכי "המשא ומתן היה ידוע לגורמים הישראליים שהיו מעורבים בו, אך הוסתר ממערכת הביטחון". 

בתגובה לדבריו של גנץ, לשכת נתניהו הגיבה כי "אין חדש בכך שהאמירויות מבקשים את הF-35 במשך שנים, אבל לא הייתה שום התניה שישראל תסכים לכך כתנאי לחתימת הסכם השלום, וגם לא הייתה לכך שום הסכמה עד היום המשא ומתן נוהל רק לאחר הסכם השלום על ידי נציגי משרד הביטחון, עם נציגי הפנטגון בוושינגטון ולא על ידי אף גורם אחר".