המחבל רושדי אבו מוך, שהיה אחד השותפים לרצח חייל צה"ל, משה תמם ז"ל, בשנת 1984, שוחרר הבוקר (שני) מבית הסוהר קציעות, ועם שובו לעיר מגוריו באקה אל-גרביה התקבל באהדה ובתשואות על ידי המקומיים.

אורן, אחיו של משה תמם, אמר לכאן ב': "יום קשה למשפחה. אנחנו מ-1984 סוחבים את הכאב הזה. זה מזעזע, הולכים לקבל אותו בקבלת פנים ממלכתית שאפילו נשיא ארצות הברית לא קיבל. זאת פשוט בושה וחרפה, הוא צריך להינמק בכלא עם שלושת הרוצחים האחרים".

"אחי היה חייל למופת בהנדסה קרבית. הוא יצא לחופשה וחטפו אותו מצומת בית ליד בדרכו הביתה. רצחו אותו וזרקו את הגופה שלו בשומרון. אצלנו הזיכרון הוא כל יום, זה כאב שלא נרפא גם אחרי הרבה מאוד שנים. הסיפור הזה רק מגדיל את הכאב", הוסיף.

מהאגף המחקר בשפה הערבית של תנועת "אם תרצו" נמסר כי: "האירוע מתקיים לא בעזה ולא בסוריה אלא בלב ליבה של מדינת ישראל, בעיר באקה אל גרבייה, לא רחוק מאיפה שהיום מתגוררים בני משפחתו של משה תמם ז"ל. אנחנו קוראים לשר לביטחון הפנים להקדים ולפעול ולמנוע את הביזיון ולא לאפשר לאירוע התמיכה במחבל להתקיים ולהפסיק את האירוע. לא ניתן לחגוג על דם הנרצחים. כמו כן אנו קוראים לשר הפנים לפעול על פי סמכותו החוקית ולשלול מן המחבל הנתעב הזה את אזרחותו".