תושבים מערי הדרום ויישובי עוטף עזה חוששים ומזהירים מפני הפסקת אש מהירה בעקבות הלחץ הבינלאומי, עוד לפני השגת היעדים של מבצע שומר החומות.

תיעוד תקיפת ביתו של עז אלין חדאד, בכיר בזרוע הצבאית בחמאס. צילום: דובר צה"ל

"אני מקווה מאוד שיתנו לצה"ל לגמור את העבודה ולהשלים את המטרות שהוצבו למבצע", אמר ל"מעריב" דובר קיבוץ כיסופים, בני חסון.
"העוטף יודע להחזיק מעמד ואנחנו חזקים, רק שייתנו לצה"ל לעשות את כל העבודה", ציין חסון. "מבצע שומר החומות הוא המשך למלחמה הקודמת – מבצע צוק איתן - ואנו רואים שהיכן שהפסיקו אז, ממשיכים כעת. אנחנו מאוד חוששים ששוב יפסיקו את המבצע ולא ישלימו את מה שצריך לעשות, ואז הפסקת האש תהיה זמנית ושוב נחזור למציאות הקשה של ירי לעוטף", הוא הוסיף.

עם זאת סבור חסון כי גם לאחר השגת המטרות שצה"ל הציב לעצמו והפסקת האש, המדיניות לגבי רצועת עזה תשתנה. "שיתייחסו לכל ירי לעוטף כמו לירי לירושלים ומיד יגיבו. אחרת שוב נחזור למציאות הקשה שאליה הגענו. אם תהיה הפסקת אש ללא השגת המטרות, זו תהיה עבורנו פגיעה מורלית קשה מאוד. אנחנו מצפים שהפעם יהיה פתרון. לצה"ל יש גיבוי מהעורף, שהוא חזק".

אופיר ליבשטיין, ראש מועצת שער הנגב ותושב כפר עזה, נפגש לאחרונה עם תושבים נוספים בעוטף, בהם אלוף פיקוד דרום אליעזר טולדנו, וגם הוא מתריע מפני הפסקת אש מוקדמת מדי: "כל עוד צה"ל לא מיצה את הפעילות מול החמאס שתוביל לשינוי המציאות לתקופה ארוכה, אז אנחנו עם כל הקושי שבדבר נותנים רוח גבית בצורה מלאה לצה"ל".

"במקביל אנחנו דורשים מהדרג המדיני לתת לצה"ל את חופש הפעולה כדי שנגיע לתקופה ארוכה של שקט באזור. לאחר שיסתיים המבצע ויחזור השקט, אנחנו מצפים מהממשלה לייצר מדיניות שמאפשרת תקווה פה לאזור. שהיה כאן פיתוח כלכלי לאזור העוטף ובמקביל לייצר תקווה משותפת גם ל־2 מיליון איש שגרים ברצועת עזה. אם ניתן להם תקווה כלכלית, בפעם הבאה הם יחשבו פעמיים בגלל שיהיה להם גם מה להפסיד", הוסיף.

רוברט, תושב אשקלון שלא חשש אתמול ללכת לחוף הים, אמר תוך כדי ירי מטח נוסף של רקטות אל עבר העיר: "אני ממשיך בשגרת החיים שלי ולא מורתע מהחמאס. יש לי רק בקשה אחת מראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל - לא להפסיק. צריך לתת להם בראש. לא ייתכן מצב שאנחנו נקבל מאות טילים על אשקלון. יורים פה על אזרחים ויש ילדים שנפגעים. החמאס הכריז מלחמה על מדינת ישראל. אני לא מסכים בכלל עם מי שטוען שצריך הפסקת אש. אסור להסכים לזה במצב הנוכחי. לא להיכנע ללחץ, להמשיך בכל הכוח".

משה כהן, אף הוא תושב אשקלון, הוסיף: "שלא תעזו לתת להם קמצוץ של הישג בשום מחיר. שיתחננו, שייצאו מושפלים, אחרת הם לא יבינו. חייבים להמשיך עם המבצע".

הריסות מבנה שנפגע מרקטה. אשקלון (צילום: רויטרס)
הריסות מבנה שנפגע מרקטה. אשקלון (צילום: רויטרס)


זיו מהלו, תושב באר שבע, שגם אתמול ספגה מטחי רקטות: "הגיע הזמן שדין רקטה על עוטף עזה יהיה כדין רקטה על תל אביב. חייבים להחזיר את כושר ההרתעה מול החמאס כדי שבפעם הבאה הם יחשבו פעמיים האם כדאי להם לירות אל עבר ישראל. כמו שיש שקט יחסי מהחיזבאללה בצפון כבר כמה שנים טובות אחרי מלחמת לבנון השנייה, ככה צריך להיות גם מול החמאס. אני מוכן להמשיך ולהיות בממ"ד כמה שצריך על מנת שצה"ל ישלים את העבודה ויהיה שקט לכל תושבי הדרום מצד החמאס. אני גם חושב שאסור לסיים את המבצע הזה בלי שמחזירים את גופותיהם של שני לוחמי צה"ל, הדר גולדין ואורון שאול. אנחנו חייבים את זה למשפחות שלהם".

 הודיה שחר, יועצת תקשורת תושבת אשדוד ואם לשניים, לא הסתירה את זעמה על חמאס בעזה: "המצב הבלתי נתפס שבו ארגון טרור משבש לנו את החיים ומכתיב לנו מתי להיכנס למרחב מוגן - ומתי לצאת ממנו - מוכרח להיפסק. בעיניי, הפסקת אש בשלב הזה תתפרש ככניעה מול הטרור. צה"ל צריך להמשיך לתקוף עוד מטרות בעזה, ולגרום לחמאס להצטער על התוקפנות שלו נגד ישראל. העורף ערוך ומוכן לזה".