בצה"ל מתכוונים להמשיך לתקוף בעזה ביממה הקרובה, כאשר ההתמקדות תהיה בשכונת רימאל שנחשבת ליוקרתית ביותר ברצועה. הפעולות ברימאל מכוונות, בין היתר, נגד סמלים של ארגון חמאס. מלבד זאת, בצה"ל צפויים להמשיך בפעילות נגד המנהרות במרחב הדרומי של הרצועה.

ואולם, למרות האמירה הרשמית של ממשלת ישראל לפיה המבצע נמשך כרגיל, בשלב זה נשמעים כבר קולות בשיח בין הדרג הביטחוני למדיני בנושא מנגנוני יציאה מהמבצע והתנאים להפסקת אש. בישראל מכוונים לרגיעה ביום חמישי, אך בעקבות העצימות של הסבב הנוכחי והתרחישים שעשויים לקרות עד אז - ההערכה היא שהלחימה תימשך ימים נוספים.

בהקשר זה יש לציין כי נראה שנושא השבת הנעדרים מהרצועה אינו עומד על הפרק כחלק מהדיון האסטרטגי לסיום המבצע, והוא אינו צפוי לעלות בשיחות להפסקת אש. הסברה הרווחת במערכת הביטחון היא כי מדובר בנושא שניתן יהיה לקדם בהמשך. 

תקיפת בתי בכירי חמאס, קרדיט דובר צה"ל

בתוך כך, במערכת הביטחון מסמנים מספר הישגים מרכזיים עד עכשיו במהלך המבצע ברצועת עזה. ראשית, בישראל מרוצים מכך שחמאס לא הצליח להוציא לפועל פיגועים על הגדר, מלבד הפיגוע הנתיב העשרה, וזאת למרות ניסיונות שנבלמו מספר פעמים לאורך המבצע. בהקשר זה יש לציין את הפצצת המנהרות לפני ארבעה ימים.

הישג נוסף שעליו מצביעים במערכת הביטחון הוא הפגיעה ביכולות הייצור והפיתוח העתידיות של חמאס. בצה"ל טוענים שלארגון יהיה קשה מאוד לשקם את היכולות הצבאיות שלו.

בהמשך לכך, בישראל מביעים שביעות רצון גם הפגיעה בתוואי המנהרות ההגנתיות ובתפיסה של חמאס שהוא יכול להילחם בצה"ל דרך המנהרות. ההערכה היא שחמאס הופתע מהיכולת של חיל האוויר לפגוע בתוואי של המנהרה, כך שהנזק למנהרות שבתוך עזה הוא נזק גדול. במערכת הביטחון מבינים שחמאס ינסה לתקן אותן לאחר המבצע, אך גם סבורים כי נוצרה מציאות חדשה שבה חמאס מבין שהוא חשוף לפעילות צה"ל.

מנגד, קצב האש והיקפי האש של חמאס במבצע הזה היו גבוהים משמעותית ביחס לימי הלחימה במבצעים אחרים. כמו כן, הארגון הצליח להסלים במהירות את השטח בירושלים ובערים נוספות בישראל.