שר הביטחון בני גנץ שלח היום (ראשון) איום מפורש בשיחה עם עיתונאים, ואמר כיי "אין חסינות ליחיא סינוואר", מנהיג חמאס ברצועת עזה. 

כמו כן, "מתנה את שיקום רצועת עזה בהחזרת השבויים והנעדרים". בתוך כך, ציין שהמדינה "תאפשר לעזה רק את המענה ההומניטרי הבסיסי, פחות ממה שהיה ערב 'שומר החומות'". עם זאת, השיב שהוא "מפריד בין מים, חשמל ותרופות שאת זה לא נעצור".

בנוסף, הבהיר את עמדתו כי תקיפת בניין אל-ג'לאא הייתה פעולה נכונה. כזכור, הבניין נחשב לסמל ברצועת עזה ובו פעלו בין היתר משרדי סוכנות הידיעות AP ורשת "אל-ג'זירה". אמירה זו מגיעה לאחר דיווח ב"ניו יורק טיימס", שלפיו כמה בכירים ישראלים הביעו חרטה על הפלת המגדל.

עוד התייחס לשינוי משוואה שעליו הממשלה וצה"ל עומלים: "בפעם הבאה שנותקף אנחנו נגיב מתי שנח לנו ולאו דווקא באותו הרגע או באותו הלילה, נאמץ מדיניות מאוד תקיפה ואם צריך לצאת למערכה נוספת לא נחשוש". עוד הוסיף כי בעיניו, "דין שדרות כדין ירושלים".

שר הביטחון הדגיש כי "הרעיון המסדר הוא שלא חוזרים אחורה ומה שהיה הוא לא שיהיה, הן בתחום המדיני והן בביטחוני. האתגר המרכזי שדרכו אני מנסה להסתכל על המציאות הוא לא לחזור למצב ערב 'שומר החומות' וביטול הסטטוס קוו. המערכה הצבאית הייתה מאוד מוצלחת וצריך למנף אותה כדי לייצר שינוי". 

נתניהו וגנץ (צילום: עמוס בן גרשום לע''מ)
נתניהו וגנץ (צילום: עמוס בן גרשום לע''מ)

השינוי שעליו הוא מדבר הוא "חיזוק הרשות הפלסטינית, ולא לתת לחמאס להיות זה שקובע את סדר היום. הדרך לעשות זאת", הוא מסביר, "זה לעשות מאמץ לחזק את ברית המתונים, יחד עם ארה"ב והאיחוד האירופי, לגייס כמה שיותר מדינות לנורמליזציה של ציר מתון, בשילוב דרך הרש"פ ומשם בצורה של מנגנונים מפוקחים בתוך רצועת עזה. אני חושב שהכסף הקטארי צריך להיכנס רק דרך מנגנון של הרשות הפלסטינית, ומתקיימת עבודת מטה ברגעים אלו לגבי מנגנון העברת כספים אפשרי".

עם זאת, כנשאל האם מתקיימת תמימות דעים בינו לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא חיזוק הרשות, ענה באופן ברור: "לא. זו דעתי האישית, אני לא חושב שראש הממשלה בדעה אחת איתי בנושא זה".

גנץ דיבר גם על נושא התחמשות חמאס, והסביר כי "פגענו ביכולת המחקר והפיתוח ובמתקני הייצור של החמאס קשות. מרבית התעצמות החמאס בשנים האחרונות עברה לייצור עצמי. כרמטכ"ל מנעתי העברת אמצעי לחימה לרצועה, אז כרגע הם מייצרים את האמל"ח באופן עצמי". 

בסוף דבריו, הזכיר גם את "קידום נושא הבעיות בתוך החברה הישראלית", בהתייחסו אל השיח הערבי-יהודי. "הוא דחוף", אמר, "אני מתכוון שקבינט הפיוס יהיה חלק ממשלה עתידית וקבינט פעיל כי המצב הפנימי".