שלוש מעצמות המערב הנושאות ונותנות עם איראן וארה"ב על חידוש הסכם הגרעין הזהירו כי חתימתו אינה ודאית, וזאת בשל המשך הפקת אורניום מתכתי (מטאלי) על ידי איראן - הליך המוביל לפצצה גרעינית.

בריטניה, גרמניה וצרפת הביעו "דאגה רבה" מהחלטתם של האיראנים להעלות את רמת העשרת האורניום המטאלי לכ־20%. בהודעה משותפת לשלוש המדינות האירופיות, המשתתפות גם בשיחות הגרעין בווינה, נכתב בין היתר: "לאיראן אין כל צורך אזרחי ראוי לשמו באורניום מטאלי מועשר, שהינו כלי חשוב בפיתוח נשק גרעיני. הפעילות האיראנית מסכנת את המשך המשא ומתן בווינה על חידוש ההסכם, ועל איראן לשים קץ באופן מיידי לפעילות זו".

ההודעה התפרסמה אחרי דוח שפרסמה הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) על המשך התוכנית האיראנית לייצור אורניום מטאלי מועשר עד 20% . לדברי הסוכנות, מדובר בקטע מתוך תהליך רב־שלבי.

מג'יד תח'ת רואנצ'י, שגריר איראן לאו"ם, הציג מצדו את ארצו כמתגוננת מפני טרור ישראלי ואמריקאי. הוא טען כי ארצו מתנגדת לטרור, וכי היא מאמינה שהמלחמה בטרור תצליח רק בעזרת שיתוף פעולה בינלאומי.

עם זאת, עמדתה ארוכת השנים של טהרן, לדבריו, היא כי התנגדות לכיבוש ולהתערבות זרה, תוך הגנה עצמית - "לא יכולה להיחשב כטרור". הוא הוסיף בהקשר זה כי לעם הפלסטיני יש "כל זכות להתנגד לכיבוש של הישות הציונית".

בהמשך הדברים אמר השגריר האיראני כי ארצו מברכת על הודעת הגינוי של האו"ם על "פעולות הטרור" המתרחשות בשטחה. לדבריו, אותן פעולות טרור מכוונות נגד מתקני כוח, ובכללם מתקני גרעין כמו מתקן ההעשרה בנתנז, שנמצא תחת פיקוח הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית.